معادن بدخشان در چنگ طالبان

گزارشگر:سه شنبه 11 حوت 1394 - ۱۰ حوت ۱۳۹۴

طالبان روزانه ۱۵ هزار دالر از بخش معادن طلای افغانستان سود می‌کنند.
فرمانده امنیه بدخشان روز گذشته به ایرنا گفت: طالبان از این معادن، طلا استخراج می‌کنند و آن را به فروش می‌رسانند و از پول آن سلاح و مهمات تهیه می‌کند.
جنرال سخی اندرآبی تأیید کرد که بخشی از جنگ و ناامنی بدخشان بر سر معادن طلا می‌باشد که گروه طالبان و بعضی افراد غیرمسوول از آن mandegar-3استفاده شخصی می‌کنند.
او افزود: طالبان در ولسوالی راغستان بیش از ۲۰۰ نیرو دارد و این گروه برای استفاده از معادن افغانستان، به ناامنی‌ها در آن مناطق دامن می‌زند تا بتوانند از معادن آن بهره‌برداری کنند.
به گفته وی، دولت افغانستان برای پاکسازی این منطقه از وجود طالبان عملیاتی را تدارک دید، اما به علت نامساعد بودن اوضاع جوی، انجام این عملیات به تعویق افتاد.
جنرال سخی اندرآبی اضافه کرد که اگر وزارت داخله و وزارت دفاع افغانستان همکاری کنند پیش از رسیدن نوروز، عملیات پاکسازی راغستان این ولایت از دست طالبان آغاز می‌شود.
وی همچنین گفت که معدن لاجورد توسط یک فرمانده غیرمسوول که با دولت و طالبان ارتباطی ندارد، استخراج می‌شود و به شکل غیرقانونی فروخته می‌شود.
شایان ذکر است که ولایت بدخشان افغانستان دارای معادن بسیار زیادی از سنگ های قیمتی مخصوصاً لاجورد و طلا می‌باشد که سنگ لاجورد آن ارزش جهانی دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.