معینیت امور جوانان: ۵ درصد دانش‌آموزان بی بضاعت به مکاتب خصوصی معرفی می‌شوند

گزارشگر:چهار شنبه 11 حمل 1395 - ۱۰ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3مقامات در معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند که ۵ درصد دانش‌آموزان فقیر و بی بضاعت را در مکاتب خصوصی معرفی می‌کنند تا به صورت رایگان در مکاتب شخصی آموزش بیبنند.
معینیت امورجوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ دیروز با اتحادیه مکاتب خصوصی در کابل تفاهم‌نامه همکاری را به امضا رساند.
در این نشست، کمال سادات، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ با تأکید بر اینکه معینیت امور جوانان در راستای پیشرفت تعلیم و تربیه در کشور تلاش می‌کند گفت: «تعلیم و تربیه یک فرض است و ما فراگیری این فرض را برای آن‌عده از دانش‌آموزانی که بی‌بضاعت هستند و توان پرداخت فیس را ندارند، آسان می‌سازیم.»
او افزود: «معینیت امور جوانان با امضای تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه مکاتب خصوصی، تعداد زیادی از دانش آموزان بی‌بضاعت را شامل نظام تعلیم و تربیه می‌کند».
معین امور جوانان همچنین وعده سپرد که آن‌عده از دانش‌آموزانی که دارای ذهنیت عالی و قوه فکری خوب باشد، برای ادامه تحصیل به کشور‌های خارجی می‌فرستد.
عبدالحکیم تورسند، رییس اجرایی اتحادیه مکاتب خصوصی در این نشست گفت که در ۲۴ ولایت افغانستان بیش از ۹ هزار مکتب خصوصی وجود دارد که ۵۰۰ تن از فرزندان شهدا و افراد بی بضاعت را به طور رایگان به این مکاتب معرفی می شوند.
آقای تورسند با ابراز خُرسندی از معینیت امور جوانان افزود: «مطابق با قرارداد کنونی معینیت امور جوانان با همکاری اتحادیه مکاتب خصوصی به تعداد ۱ هزار نفر را با تخفیف ۵۰ درصدی و به تعداد ۵۰۰ نفر را به طور رایگان به ۲۵۰ مکتب خصوصی در ولایت کابل معرفی می‌کند».
او تصریح کرد که اکنون به تعداد ۴ صد ۵۰ هزار دانش آموز در مدرسه‌های خصوصی برای فراگیری تعلیم و تربیه مشغول است.
این در حالی است که معینیت امور جوانان چندی قبل با شماری از دانشگاه‌های خصوصی نیز تفاهم‌نامۀ همکاری را به امضاء رسانیده بود که مطابق با آن هزاران دانشجو با تخفیف ویژه و یا رایگان شامل دانشگاه‌های خصوصی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.