غنی: از تجـارب انـدونیزیا در پـروسۀ صلـح استفاده می‌کنیـم

گزارشگر:سه شنبه 16 عقرب 1396 - ۱۵ عقرب ۱۳۹۶

اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی با رتنو مارسودی وزیر امور خارجۀ اندونیزیا که در رأس یک هیئت عالی رتبۀ آن کشور به کابل آمده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و محمد اکرم خپلواک رییس دارالانشای شورای عالی صلح mandegar-3افغانستان نیز حضور داشتند.
رییس حکومت وحدت ملی در این دیدار گفت: حکومت افغانستان علاقمند است که از تجارب مثبت اندونزیا در عرصۀ صلح پایدار استفاده کند و مسوولین شورای عالی صلح افغانستان در سفر قریب الوقوع خود به آن کشور، بحث‌های مفصلی در این خصوص خواهند داشت که چگونه از تجارب اندونزیا در زمینه استفاده صورت گیرد.
وی افزود: روابط میان علمای افغانستان و اندونزیا دیرینه است و می‌شود که این مناسبات با نشست‌های علمای دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.
غنی ضمن قدردانی از همکاری‌های اندونزیا و حمایت‌های آن کشور از افغانستان خاطرنشان کرد: اندونزی در زمینه توانمندسازی زنان و رشد اقتصادی نیز تجارب خوبی دارد و امیدواریم در این عرصه‌ها از تجارب این کشور استفاده کنیم.
آقای غنی با اشاره به فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری در افغانستان، از وزیر امور خارجۀ اندونزیا خواست تا تاجران و سرمایه‌گذاران این کشور را تشویق کند.
تا آنها فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان را شناسایی و در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.
همچنین در این دیدار محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح نیز گفت: از اندونزیا به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ از روند صلح افغانستان قدردانی می‌کنیم.
رییس شورای عالی صلح افزود: خواهان استفاده از تجارب اندونزیا در عرصه‌های مختلف بخصوص صلح پایدارهستیم.
در این دیدار، خانم رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به افغانستان گفت: دوستی افغانستان و اندونزی منحصر به حکومت‌ها نبوده، بلکه مردم این دو کشور در ادوار تاریخ، روابط خوب و حسنه‌ای داشته‌اند.
وزیر امور خارجه اندونزیا از تعهد رهبری کشورش به همکاری پایدار با افغانستان اطمینان داد و بر گسترش روابط مردمان دو کشور به خصوص علمای اندونزی و افغانستان، تاکید کرد.
وی در پایان ضمن تاکید بر آمادگی کشورش برای همکاری در زمینۀ توانمند‌سازی زنان افغانستان گفت که اندونزیا آمادۀ هرگونه همکاری در روند صلح افغانستان می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.