مشرف: امنیت ملی افغانستان به هند کمک می‌کند

گزارشگر:سه شنبه 3 حوت 1395 - ۰۲ حوت ۱۳۹۵

mandegar-3رییس جمهور اسبق پاکستان، اطلاعات افغانستان را متهم به کمک به هندی‌ها کرده و گفت که این سازمان تحت عنوان “اداره ملی امنیت افغانستان” ابزاری برای کمک به فعالیت گروه‌های تروریستی در پاکستان است.
به گزارش خبرگزاری آسیا، پرویز مشرف، رییس جمهور اسبق پاکستان در مصاحبه‌یی با یک شبکه تلویزیونی گفت: این عملیات “ضرب عزب” (که علیه شبه نظامیان در مناطق قبیله‌نشین پاکستان اجرا می‌شود) موجب پاکسازی همه کمپ‌ها و موشک اندازهای تروریست‌هایی که تحت حمایت آژانس جاسوسی هند و با همکاری اداره ملی امنیت افغانستان فعالیت می‌کردند، شد.
مشرف که فرمانده سابق ارتش پاکستان نیز بوده، خاطر نشان کرد: عملیات “ضرب عزب” هیچ کم و کاستی نداشته و صرفا برای منطقه قبیله نشین وزیرستان شمالی در نظر گرفته شده بود.
وی ادامه داد: گروه شبه نظامی لشگر “جهنگوی” همواره یک گروه فرقه‌ای بوده و سهم زیادی در کشتار اقلیت‌ها در کویته پاکستان دارد.
وی تاکید کرد که پاکستان در دوره تصدی او بر فرماندهی ارتش و ریاست جمهوری کشور موفق عمل کرد.
مشرف گفت: ما توانستیم هند را به پای میز مذاکره بیاوریم و مسائلی را که هند حاضر به بحث بر سر آنها نبود حل و فصل کنیم.
مشرف درباره این که چرا در زمان فرماندهی‌ و ریاست جمهوری‌اش این گروه‌های شبه نظامی را از بین نبرده تصریح کرد که در آن زمان چنین گروه‌هایی وجود نداشتند.
وی افزود: همه این مشکلات بعد از این که من کنار رفتم شروع شد؛ ما یک راهبرد موثر در قبال مساله کشمیر تهیه کرده بودیم. ما به حل کامل مساله کشمیر با هند بر طبق یک دستور کار چهار بندی نزدیک شده بودیم. سیاست‌های ما سیاست‌های موفقی بودند. آمریکا و چین نیز با ما همراهی می‌کردند.
پرویز مشرف درباره دستگیری حافظ سعید، عامل حمله تروریستی سال ۲۰۰۸ به بمبئی هند و رهبر گروه شبه نظامی جماعت “الدعوه” گفت: “حافظ سعید تروریست نیست. او کسی است که یک خیریه بزرگ را اداره می‌کند و در زمان‌های وقوع بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل در پاکستان به امدادرسانی و کمک پرداخته است.”

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.