وزیر مبارزه با مواد مخدر: بودجه بیابیم؛ نشست منطقه‌یی برگزار می‌کنیم

گزارشگر:یک شنبه 15 حمل 1395 - ۱۴ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3مقامات وزارت مبارزه علیه مواد مخدر می‌گویند که مبارزه جدی علیه مواد مخدر را در سال پیش رو ادامه می‌دهد.
سلامت عظیمی، وزیر مبارزه علیه مواد مخدر دیروز در کنفرانس خبری از کارکرد یکسال گذشته این وزارت جزییات ارایه نمود.
خانم عظیمی گفت: در یک سال گذشته کمپ‌های تداوی برای معتادین در سرتاسر کشور و همچنین سیستم گزارش دهی از مواد مخدر افغانستان ایجاد کردیم.
وی افزود: پلان مبارزه علیه مواد مخدر ترتیب شد و پس از منظوری رییس جمهور این پلان برای تمام کشورهای که در راستای مبارزه علیه مواد مخدر با افغانستان همکاری دارد ارایه شده است.
وزیر مبارزه علیه مواد مخدر می‌گوید که آنان ۴۸ درصد کاهش در کشت کوکنار، ۳۸ درصد در تولید مواد مخدر و ۴۰ درصد در محو کشت کوکنار شاهد می‌باشد.
وی گفت: در صورت دریافت بودجه لازم قرار است در سال جاری خورشیدی نشست ۵ جانبه میان افغانستان، پاکستان، ایران، تاجیکستان و روسیه در راستای مبارزه علیه مواد مخدر برگزار نماید.
خانم عظیمی مبارزه علیه مواد مخدر را از مسوولیت تمام اراکین دولتی و همکاری مردم عنوان کرد و از شهروندان کشور خواست که در امر مبارزه با مواد مخدر این وزارت را همکاری نمایند.
وی گفت: در سال پیش رو هم این وزارت مبارزه جدی خود را علیه مواد مخدر ادامه می دهد و از طریق آگاهی دهی از اضرار مواد مخدر در سرتاسر کشور علیه این پدیده شوم مبارزه می کند.
این اظهارات درحالی مطرح می شود که افغانستان از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۳، سه سال پی در پی شاهد افزایش چشمگیر کشت خشخاش بود که در نتیجه آن بیش از سه میلیون نفر مبتلا به مواد مخدر هستند.
اکنون مقامات حکومت وحدت ملی برای مبارزه علیه این پدیده شوم آستین بالا زده است دیده شود که در این خصوص موفق خواهد شد یا خیر.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.