قربانیان پکتیکا غیرنظامیان‌اند

گزارشگر:شنبه 21 حمل 1394 - ۲۰ حمل ۱۳۹۵

دو روز بعد از انجام حملات هواپیماهای بی‌سرنشین نیروهای امریکایی در شرق افغانستان، مردم مدعی شده اند که کشته شدگان افراد ملکی اند. اما حکومت و نیروهای خارجی این ادعا را رد می‌کنند. در این حملات دست کم ۱۷ تن کشته شدند.
نعمت الله بابری، عضو شورای ولایت پکتیکا می‌گوید که «سه حمله هواپیمای بی سرنشین نیروهای ایالات متحده امریکا که در منطقه نعمت آباد mandegar-3ولسوالی گومل صورت گرفته است، ۱۷ نفر ملکی به شمول یکی از بزرگان قبایلی را کشته است.»
این حملات در روز چهارشنبه نخست وسیله نقلیه‌یی را هدف قرار داد که متعلق به یکی از بزرگان قومی به نام حاجی روزالدین بود و موجب کشته شدن ۱۲ تن از مسافران گردید. بابری افزود که دو حمله دیگر فقط چند کیلومتر دورتر از آنجا در عین روز ۵ تن از روستاییان را کشت.
یک عضو دیگر شورای ولایتی پکتیکا به نام فضل رحمن کتوازی تایید نمود که این حمله تلفات ملکی داشته است، اما گفت نمی داند تعداد آنها چند نفر است. او گفت: «برای کسب اطلاعات بیشتر مشکلات داریم. تلفون ها در اینجا کار نمی دهند و حکومت محلی تنها مرکز ولسوالی را کنترول می کند. سایر مناطق در کنترول طالبان است.»
پولیس این ولایت و نیروهای بین المللی می گویند که تنها پیکارجویان طالبان در این حملات هوایی کشته شده اند.
جنرال زورور زاهد قوماندان پولیس پکتیکا می گوید که «کدام فرد ملکی کشته نشده است.» او در مورد مرگ روزالدین چیزی نگفت.
یک سخنگوی نیروهای ایالات متحده امریکا در کابل گفت که شواهدی برای کشته شدن مردم ملکی وجود ندارد.
پس از آنکه جنگجویان گروه داعش عملیات‌شان را در افغانستان شروع کرده اند، حملات با هواپیماهای بی سرنشین شدت یافته است. بسیاری از این حملات در ولایت های ننگرها و پکتیکا صورت گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.