فرمانده پولیس ولایت تخار: شورای صلح چرخۀ عایداتی طالبان تخار شده است

گزارشگر:دوشنبه 23 حمل 1395 - ۲۲ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3مقام‌های محلی ولایت تخار می‌گویند که طالبان در این ولایت پس از پیوستن به روند صلح و دریافت پول و امکانات مادی دوباره علیه حکومت موضع گرفته و به صف طالبان برمی‌گردند.
نورمحمد حکیمی، فرمانده پولیس ولایت تخار به سلام‌وطندار می‌گوید که اکثراً پس از برگزاری عملیات‌ها در مناطق ناامن شماری از طالبان دست از جنگ می‌کشند. به گفتۀ آقای حکیمی حتا تاکنون از جملۀ افرادی که پس از پیوستن به طالبان دوباره به این گروه پیوسته و سلاح برداشته اند، چندین تن کشته شده اند.
فرمانده پولیس تخار می‏گوید، حینی که افراد این گروه در تنگنا قرار می‌گیرند، برای بیرون‌شدن از مخمصه و نجات از چنک نیروهای امنیتی پرچم صلح را بلند می‌کنند.
حکیمی تلاش‌های شورای صلح را می‌ستاید، اما به ثمربخشی این تلاش‌ها باور ندارد.
مأمور حسن، رییس شورای عالی صلح تخار با تأیید گفته‌های فرمانده پولیس این ولایت می‌‌گوید که شورای عالی صلح کم‌کار است.
آقای حسن می‌گوید که در جریان نبرد درقد ۴۵ نفر به روند صلح پیوسته بودند که شماری از آنان یا توسط طالبان کشته شده اند یا کشور را ترک کرده و یا هم دوباره با طالبان پیوسته اند. اما او می‌گوید، آنانی که به روند صلح پیوسته اند پول و امتیازی دریافت نکرده اند.
تخار از جمله ولایت‌های نسبتاً امن کشور بوده که اخیراً شاهد فعالیت طالبان است. گفته می‌شود، حدود چهار ماه پیش زمانی که فشار نیروهای دولتی در ولسوالی‌های دشت ارچی کندز بر گروه طالبان افزایش یافته بود، طالبان به سوی تخار عقب‌نشینی کردند و مرکز این ولسوالی را به کنترل خود درآورده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.