تکواندوکار افغانستانی حریف هانگ کانگى خود را شکست داد

گزارشگر:یک شنبه 29 حمل 1395 - ۲۸ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3سُمیه غلامی تکواندوکار افغانستانی، در نخستین رقابتش براى کسب سهمیۀ مسابقات المپیک ٢٠١۶، حریف هانگ کانگى خود را شکست داد.
در این مسابقات دو روزه که صبح دیروز (۲۸/فروردین) در شهر مانیلای فلیپین آغاز گردید، تکوندوکاران کشورهای آسیایی، براى به دست‌آوردن سهمیۀ بازى‌هاى المپیک برازیل ٢٠١۶ شرکت کرده‌اند.
غلام ربانى، رییس فدراسیون تکواندوى کمیتۀ ملى المپیک، گفت که سُمیه غلامی در وزن ۴٩ کیلوگرام، حریف اولش به‌نام (لام سیو وای) از هانگ کانگ را در مسابقات کسب سهمیۀ المپیک، با امتیاز طلایی شکست داد و راهی یک چهارم نهایی این رقابت‌ها گردید.
به گفته او، سُمیه در صورت شکست دادن حریف چینى خود، دو مسابقۀ دیگر نیز خواهد داشت.
براساس معلومات ربانى، تکواندوکاران افغانستان (نیلا احمدی، روح الله نیکپا و محمود حیدرى) نیز براى کسب سهمیۀ المپیک ٢٠١۶ برازیل در این مسابقات شرکت کرده‌اند و قرار است که امروز به رقابت بپردازند.
آقای ربانی همچنان گفت که براى کسب سهمیه، ورزشکاران باید در این مسابقات سه بُرد داشته باشند.
او بیان کرد، در مسابقات المپیک ٢٠١۶ در برازیل که چهار ماه بعد برگزار مى‌گردد، برعلاوۀ رشتۀ تکواندو، ورزشکاران رشته‌هاى جُدو، بوکس، پهلوانى، وزن‌بردارى و اتلتیک (دوش) نیز پس از اخذ سهمیه شرکت خواهند کرد.
به گفته او، روح الله نیکپا براى اولین‌بار در مسابقات المپیک ٢٠٠٨ و بعداً در سال ٢٠١٢ شرکت کرد و در این مسابقات مدال‌هاى برنز را به دست‌آورد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.