مارشال فهیم: مجرمان از زندان آزاد می‌شوند

- ۱۳ عقرب ۱۳۹۱

معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی روزانه ده‌ها دزد، اختطاف‌چی، قاتل و رشوت‌خور  را بازداشت می‌کنند، اما آن‌ها پس از چندی بدون محاکمه از زندان آزاد می‌شوند.
مارشال محمد قسیم فهیم همچنان گفته است که تاکنون جنایتکاران اصلی در کشور مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته اند.
مارشال فهیم که روز گذشته در کنفرانس سراسری دادستان‌های افغانستان در کابل سخن می‌زد، گفت که همین مساله سبب شده تا دامنه نا امنی‌ها در بیشتر مناطق کشور گسترش یابد.
معاون ریاست‌جمهوری افزود که یکی از دلایل افزایش نا امنی‌ها در کشور عدم به محاکمه کشانیدن مجرمان اصلی می‌باشد.
او از ارگان‌های عدلی و قضایی خواست تا در هماهنگی با نهادهای امنیتی عدالت را به گونه یکسان تامین کنند.
او گفت: نیروهای امنیتی افراد زیادی را بازداشت می‌کنند که به جرایم مختلف از جمله اختطاف، دزدی، قتل، رشوه متهم هستند، اما آن‌ها یک مدتی را در توقیف بسر می‌برند، اما دوباره رها می‌شوند، زمانی‌که آن‌ها رها گردیدند، جرأت می‌یابند که جرم خود را مکرراً انجام دهند و اگر قانون بالای آن‌ها حاکم شد و مجازات گردیدند، امنیت در جامعه برقرار می شود.
در همین حال مقام‌های دادستانی کل می‌گویند که به هدف هماهنگ ساختن کارها، بررسی مشکلات و دریافت راه‌های حل، کنفرانس بزرگ را در کابل به راه انداخته اند. این کنفرانس سه روز به روز شنبه در کابل به کار آغاز کرد.
معاون وزارت امور داخله، رییس کمسیون حقوق بشر، سفیر ایالات متحده امریکا در بخش عدلی و قضایی، اعضای دادگاه عالی، اعضای شواری ملی و دادستان‌های ولایتی، در این کنفرانس اشتراک کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.