والی بلخ: نشست‌های چهارجانبه مهلتی برای تجهیز طالبان بود

گزارشگر:چهارشنبه 1 ثور 1395 - ۳۱ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3عطا محمد نور، سرپرست ولایت بلخ با انتقاد از روند گفت‌وگوهای صلح می‌گوید که نشست‌های چهارجانبه این فرصت را به طالبان فراهم کرد تا خود را بیشتر تجهیز کنند.
آقای نور که روز سه‌شنبه در همایش پشتی‌بانی از نیروهای امنیتی در مزار شریف صحبت می‌کرد، گفت که طالبان بارها حکومت را فریب داده اند، اما سران هر بار به آنان دست برادری دراز کرده اند.
به گفتۀ آقای نور، زمستان‌ها طالبان توان جنگیدن را از دست داده و به گفت‌وگوهای صلح رو می‌آورند، اما بهار که می‌رسد دوباره جنگ پیشه می‌کنند.
سرپرست ولایت بلخ، مذاکرات صلح را به شکست محکوم می‌کند؛ به باور او صداقت در این روند دیده نمی‌شود و طالبان تاحال بهره‌برداری زیادی از آن کرده اند.
شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که از تمام ابزارها و امکانات برای سرکوب کسانی که در برابر حکومت افغانستان می‌جنگند استفاده می‌شود؛ اما آغوش حکومت به روی آنانی که به روند صلح علاقه‌مند اند، باز است.
تا کنون چهار دور از نشست چهارجانبه-با اشتراک افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحد امریکا-به هدف جلب طالبان به روند صلح در کابل و اسلام‌آباد برگزار شده است، اما رد فراخوان صلح از سوی طالبان و آغاز حملات بهاری این گروه نشان می‌دهد که ظاهراً این نشست‌ها بی‌نتیجه بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.