روسیه: ناتو به مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان توجهی ندارد

گزارشگر:یک شنبه 5 ثور 1395 - ۰۴ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3روسیه اعلام کرد: بی توجهی پیمان ناتو به دیدگاه‌های مسکو برای تقویت مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان و تولید این مواد که منبع اصلی درآمد شبه نظامیان است، ادامه دارد.
الکساندر گروشکو نماینده روسیه در ناتو روز شنبه به خبرگزاری ریانوستی گفت: آشکار است که اوضاع در افغانستان بدتر می‌شود و ما شاهد دو جریان در این کشور هستیم که فعال شدن طالبان از یک سو و ورود شبه نظامیان تحت عنوان داعش از طرف دیگر به افغانستان است.
وی افزود: متأسفانه ناتو همچنان درخواست روسیه را برای تقویت مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان نشنیده می‌گیرد، هر چند که برای همه روشن است تولید این مواد مانند سابق منبع اصلی درآمد شبه نظامیان است.
گروشکو همچنین گفت: فعالیت طراحان بی‌مسوولیت ژئوپولتیک در این منطقه که ناتو در آن حضور دارد به تخریب سازوکارهای سنتی اداره دولتی و تامین امنیت، قاچاق غیرقابل کنترل اسلحه، مهمات نظامی و تحرک بیشتر تندروها منجر شده و در نتیجه فعالیت‌های نظامی سازمان‌های تروریستی و افراطی را راحت‌تر کرده است.
چهارشنبه گذشته نخستین نشست شورای روسیه — ناتو در دو سال گذشته در سطح سفرا برگزار شد که بنا به گزارش‌ها در رسیدن به هدف نزدیک کردن دیدگاه های دو طرف شکست خورد.
پس از برگزاری بی‌نتیجه این نشست برای از سرگیری همکاری‌ها، مسکو هشدار داد که ادامه این وضعیت می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی در مبارزه با پدیده رو به گسترش تروریسم داشته باشد.
شورای ناتو-روسیه در سال ۲۰۰۲ به عنوان مسیر مشورت و همکاری کشورهای عضو این پیمان و مسکو در خصوص طیف گسترده‌یی از مسایل امنیتی تشکیل شد، اما این نهاد سال ۲۰۱۴ همزمان با آغاز درگیری ها در اوکراین به حالت تعلیق درآمد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.