آیساف: طالبان در حال تضعیف‌‌شدن هستند

- ۱۵ عقرب ۱۳۹۱

نیروهای آیساف می‌گویند که حملات تخریبی طالبان به مناطق دور دست محدود شده و این مساله نشان می‌دهد که آن‌ها نسبت به سال گذشته تضعیف شده‌اند.
جنرال گونتر کتز سخنگوی آیساف روز گذشته در کابل به خبرنگاران گفت که میزان حملات طالبان در مقایسه به زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.
او افزود: براساس ارقام تازه حملات دشمن در سراسر کشور کاهش یافته و به خصوص اگر به حملات سال قبل مقایسه کنیم معلوم می‌شود که مبارزه ما کامیاب است. ارزیابی ما این است که طالبان ضعیف‌تر شده می‌روند.
آقای کتز در بخش از حرف‌هایش یک بار دیگر تاکید کرد که نیروهای افغان از قابلیت و توانایی بیشتر بر خوردار اند. او گفت که این نیروها این آماده‌گی را دارند که به تنهایی امنیت کشور خود را تامین نمایند.
سخنگوی آیساف نگرانی‌های را هم بی‌مورد خواند که گویا طالبان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی به قدرت خواهند رسید.
او افزود: «نگرانی‌های زیاد در کشور شما موجود اند، با آنکه امکان دارد که طالبان و شورشیان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی حضور داشته باشند، اما به اطمینان می‌گوییم که نیروهای امنیتی شما تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ظرفیت و فابلیت کافی خواهند داشت تا با مخالفین مسلح که باقی خواهند ماند، بجنگند.»
جنرال کتز گفت که تا زمان برگزاری انتخابات آینده ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی در افغانستان، نیروهای امنیتی افغان تمامی مسوولیت‌های امنیتی این کشور را به عهده خواهند داشت و این نیروها مسوولیت دارند که امنیت انتخابات را تامین کنند.
آیساف می‌گوید که در حال حاضر هشتاد درصد عملیات‌ها از سوی نیروهای افغان رهبری می‌شود و این رقم تا سال ۲۰۱۴ میلادی افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.