صادر کننده‌گان گذرنامه برای ملامنصور بازداشت شدند

گزارشگر:دوشنبه 10 جوزا 1395 - ۰۹ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3وزیر داخله پاکستان اعلان کرده است که حکومت ایالتی این کشور، دو کارمند دولتی این کشور را به اتهام صدور شناس‌نامۀ پاکستانی به ملا اختر منصور، رهبر کشته شدۀ طالبان، بازداشت کرد.
ملا اختر منصور رهبر پیشین طالبان روز شنبه هفتۀ گذشته در پی حملۀ هوایی طیارۀ بی‌سرنشین امریکا هنگام برگشت از ایران در منطقۀ نوشکی ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.
پولیس پاکستان از محل موتر منهدم شدۀ رهبر پیشین طالبان، پاسپورتی را به نام ولی محمد که عکس ملا اختر منصور در آن نصب است، پیدا کرد.
شبکۀ «ای‌بی‌سی نیوز» به نقل از سرفراز حسین، سخنگوی وزیر داخله پاکستان نوشته است که عزیز احمد یک مقام رسمی حکومتی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، روز شنبه ۸ جوزا، به اتهام صدور شناسنامه پاکستانی به ملا اختر منصور، بازداشت شد.
به گفتۀ حسین، احمد عزیز در سال ۲۰۰۱، شناس‌نامۀ شهروندی پاکستانی را به نام ولی محمد در اختیار ملا اختر منصور، رهبر پیشین طالبان قرار داده است.
دومین مقام رسمی پاکستانی که بازداشت شده است، رفعت اقبال نام دارد.
او به اتهام در اختیار قراردادن شناس‌نامۀ پاکستانی در شهر بندری کراچی، برای خانواده ملا اختر منصور، رهبر کشته شدۀ طالبان، بازداشت شده است.
به گفته سخنگوی وزارت داخله پاکستان، رفعت اقبال شناس‌نامۀ پاکستانی را برای زن دومی و کودکان ملا اختر منصور، ثبت و راجستر کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.