اعتراض به انباشته‌شدن درخواست‌های پناهنده‌گی در آلمان

گزارشگر:سه شنبه 25 جوزا 1395 - ۲۴ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3هزاران پناهجو در آلمان از مقامات آلمانی به خاطر کندی در روند رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی شان شکایت کرده‌اند. آلمان قبلا اعلام کرده بود روند رسیدگی به درخواست‌ها را سرعت می‌بخشد.
خبرگزاری فرانسه «ای اف پی» به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد هزاران پناهجو علیه مقامات آلمانی شکایت ثبت کرده اند.
به گزارش دویچه وله، براساس گزارش این خبرگزاری تا آخر ماه مارچ سال روان میلادی ۳۲۷۱ دوسیه از این نوع شکایات در آلمان ثبت شده است.
اداره فدرال امور پناهندگان و مهاجران آلمان در پاسخ کتبی به سوال یک وکیل مدافع این آمار را ارائه کرده است.
چنین شکایتی زمانی می‌تواند معتبر باشد که مقامات آلمانی در تصمیم گیری در مورد درخواست پناهندگی یک پناهجو در چهارچوب زمانی مشخص شده ناموفق باشند.
حدود یک سوم از این موارد شکایت در ایالت پرجمعیت نوردراین وستفالن در برابر محکمه قرار دارند. این ایالت شمار زیادی از پناهجویان را در جریان بحران مهاجرت اسکان داده است.
فرانک یورگن وایزه، رییس اداره امور پناهندگان و مهاجران در آلمان در ماه فبروری گفت مقامات در حال بررسی انبوهی از دوسیه های درخواست پناهندگی هستند که انبار شده اند.
تنها سال گذشته بیش از ۱،۱ میلیون پناهجو وارد آلمان شده اند. وایزه گفت که بین ۶۷۰ تا ۷۷۰ هزار پناهجو که سال گذشته به آلمان وارد شده اند، هنوز پاسخ نهایی را در مورد درخواست های پناهندگی شان دریافت نکرده اند.
وزارت داخله آلمان در پایان ماه اپریل گفت که تا ماه آگست سال گذشته رسیدگی به درخواست های پناهندگی به طور متوسط بین ۵ تا ۶ ماه طول کشیده است.
مقامات آلمانی در پی بحران مهاجرت اعلام کردند که روند رسیدگی به درخواست های پناهندگی را سرعت بخشیده و به سه ماه کاهش می دهند.
در حال حاضر شمار زیادی از پناهجویان در ایالت های مختلف این کشور اقامت دارند که در ماه های اخیر سال گذشته میلادی وارد آلمان شده اند و هنوز برای شان وقت مصاحبه داده نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.