تیم باسکتبال بانوان و مشکلات آن

- ۲۳ حمل ۱۳۹۶

تیم ملی باسکتبال بانوان کشور با وجود دست‌آوردهای متعدد، با آزمون‌ها و مشکلات فراوانی مواجه است. این ملی‌پوشان که در مسابقات تیم لیگ سوم قرغزستان با شکست دادن چهار تیم، مقام قهرمانی را به دست آوردند، از حکومت می‌خواهند تا با فراهم آوری امکانات و بودجۀ ورزشی با آنان توجه بیشتری مبذول دارند.
مسابقات دختران ملی‌پوش باسکتبال در برابر تیم‌های دانشگاه اتاترک، دانشگاه امریکایی آسیای میانه، دانشگاه اکادمی علوم و دانشگاه قیرغیزستان صورت گرفته بود که در نتیجه، ملی‌پوشان افغانستان توانستند این تیم‌ها را شکست بدهند و جام قهرمانی را به‌دست بیاورند.
این مسابقات میان دانشگاه‌های برتر کشور قیرغیزستان به‌نام جام نوروز بود که از افغانستان نیز جهت اشتراک در این مسابقات دعوت شده بود.
عبدالواسع پژمان، مربی تیم ملی بانوان کشور می‌گوید که امکانات ورزشکاران کشورهای منطقه را با ورزشکاران افغانستان مقایسه کرده نمی‌تواند، زیرا مشکلی که سد راه تیم‌شان است، نبود جمنازیم‌های معیاری و عدم سفرهای تمرینی به کشورهای همسایه می‌باشد‫.
سمیرا اصغری، بازیکن تیم ملی باسکتبال بانوان می‌‌گوید که فضا در افغانستان هنوز هم برای ورزش زنان و دختران بسته است، اما دختران باوجود این همه مشکلات، تلاش می‌کنند تا دست‌آوردهای زیادی داشته باشند و با این فضای بسته مبارزه کنند.
ملی‌پوشان تیم ملی باسکتبال افغانستان می‌گوید، اگر برای بانوان ورزشکار امکانات فراهم شود، آنان می‌توانند دست‌آوردهای خوبی داشته باشند. کمبود ورزشگاه‌های معیاری و نبود پشتیبانی مالی از ورزش‌کاران، از چالش‌های بزرگی استند که همواره این ورزشکاران از آن رنج می‌برند.

محرومیت نیمار از ال‌کلاسیکو هنوز قطعی نیست

برخلاف اعلام برخی رسانه‌های اروپایی، مهاجم برزیلی تیم فوتبال بارسلونا هم‌چنان برای بازی در ال‌کلاسیکو شانس دارد.
شب گذشته برخی منابع خبری در اروپا محرومیت ۳ جلسه‌یی نیمار را قطعی اعلام کرده و مدعی شدند که او ال‌کلاسیکوی ۲۳ ابریل/۳ اردیبهشت را از دست داده است.
این در حالی است که پروسۀ رسیده‌گی به تخلف نیمار هنوز به پایان نرسیده و محرومیت او از مهم‌ترین بازی این فصل تیمش قطعی نشده است.
به گزارش نشریۀ مارکا، نیمار به خاطر تشویق طعنه‌‌آمیز داور چهارم بازی بارسلونا و مالاگا که کاتالان‌ها آن را ۲ بر صفر باختند، علاوه بر محرومیت یک جلسه‌یی ناشی از دریافت کارت قرمز، به احتمال زیاد ۲ جلسه دیگر محروم خواهد شد، اما محرومیت او هنوز قطعی نیست، به‌ویژه که حرکت نیمار در گزارش خیل مانسانو، داور بازی قید نشده و کمیتۀ انضباطی با بررسی فلم‌های ضبط شده در ورزشگاه آنوئتا به تخلف مهاجم برزیلی بارسا پی برده است.
مارکا با اعلام این موضوع که در صورت محرومیت ۳ جلسه‌یی نیمار، باشگاه بارسلونا روز چهارشنبه فرجام‌خواهی خواهد کرد، شانس این بازیکن برزیلی برای فرار از محرومیت ۳ جلسه‌یی را با توجه به موارد مشابه قبلی کم دانسته است.
کمیتۀ انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا در سال‌های اخیر کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال‌مادرید و کریستانو رونالدو را به‌خاطر ارتکاب تخلف‌های مشابه نقره‌داغ کرد و جریمه آن‌ها را از آن چیزی که در ابتدا برای‌شان در نظر گرفته شده بود افزایش داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.