به خطر افتادن سلامت روانی نیروهای انگلیسی در جنگ‌های عراق و افغانستان

گزارشگر:یک شنبه 20 سرطان 1395 - ۱۹ سرطان ۱۳۹۵

براساس گزارش چیلکات، جنگ‌های متعدد در یک زمان نشان دادند که دولت انگلیس با نادیده گرفتن رهنمون‌هایی که خودش درخصوص استقرارهای مکرر و پشت سر هم صادر کرده، سلامت روانی نیروها را به خطر می‌اندازد.
به گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، براساس گزارش منتشر شده چیلکات، «تطبیق رهنمون‌ها» به خاطر افزایش سرعت عملیات در دو جنگ موازی mandegar-3عراق و افغانستان نادیده گرفته یا نقض شده است.
گزارش شده که وکلا در حال بررسی گزارش ۶ / ۲ میلیون کلمه‌یی چیلکات درخصوص جنگ عراق هستند و خانواده‌های قربانیان و افرادی که از نظر روحی یا جسمی آسیب دیده‌اند نیز در حال مطالعه نتیجه تحقیقات هفت ساله سرجان چیلکات هستند.
ظاهراً رهنمون‌های ارتش که به گفته کارشناسان برای سلامت روانی بسیار موجه و مهم بودند، مرتبا نادیده گرفته شده است.
در گزارش چیلکات آمده است: تصمیم دولت انگلیس برای اعزام نیروی نظامی به حمله تحت رهبری امریکا به عراق در حقیقت خطر نقض شدن «تطبیق رهنمون‌ها «برای پرنسل نظامی را افزایش داده است. مساله فشار بالقوه بر پرسنل‌ نظامی در این تصمیم گیری مدنظر قرار نگرفته است.
استقرار ۲۰۰۶ میلادی در جنوب افغانستان تنها تاثیرات روحی روانی را بر نیروهای انگلیسی افزایش داد و رهنمون‌های بیشتری را نقض کرد. آمار کنونی نشان می‌دهد که به خاطر جنگ‌های عراق و افغانستان این رهنمون‌ها برای هزاران نیرو نقض شده است.
در جریان این تحقیقات، مقامات وزارت دفاع انگلیس به چلیکات گفتند که تنها در سال ۲۰۰۴ میلادی این قوانین برای ۱۸ درصد از ۲۸ هزار نیروی ارتش که در عراق مبارزه می‌کردند، نقض شد. ۱۸ درصد از این نیروها برابر است با ۵۰۰۰ نیرو.
نقض این رهنمون‌ها ادامه یافت اما در سال ۲۰۰۹ میلادی این نقض‌ها برای ۱۰ درصد از نیروها صورت گرفت.
نیروی هوایی سلطنتی انگلیس نیز این قوانین را برای بین دو تا ۱۰ درصد از ۷۰۰۰ نیرویش که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ در این جنگ‌ها مستقر بودند، نقض کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.