«رسوایی اخلاقی» پتریوس را به استعفا واداشت

- ۲۰ عقرب ۱۳۹۱

رییس سازمان استخبارات امریکا (سیا) به دلیل داشتن رابطه غیراخلاقی با بیوگرافی نویس خود و خیانت به همسرش از سمت خود استعفا کرد. پنتاگون، مایکل مورل را به عنوان جانشین موقت و رییس سازمان سیا معرفی کرده است.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، دیوید پتریوس ۶۰ ساله در بیانیه استعفای خود به باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا گفته که در «قضاوت‌های خود بسیار ضعیف» عمل کرده است.
پتریوس در سال ۲۰۱۱ میلادی، ریاست سازمان استخبارات امریکا را برعهده گرفت.
وی پیش از آن، فرماندهی نیروهای امریکایی را در عراق و افغانستان عهده‌دار بود.
استعفای پتریوس تنها سه روز بعد از پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا صورت می‌گیرد.
پتریوس در بیانیه خود آورده است: بعد از ۳۷ سال زندگی مشترک، من در قضاوت‌های خود بسیار ضعیف عمل کردم و با فرد دیگری رابطه برقرار کردم. چنین رفتاری کاملا غیرقابل قبول است، چه به عنوان همسر و چه به عنوان رییس سازمانی همچون سیا. رییس‌جمهوری، استعفای من را از سر لطف پذیرفت.
در بیانیه که باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا منتشر کرده با اشاره به ریاست پتریوس در سازمان سیا و فرماندهی وی در عراق و افغانستان، آمده است: « پتریوس سال‌ها خدمات قابل توجهی به امریکا ارایه کرده است. وی با خدماتش، کشور ما را امن‌تر و قدرتمند‌تر کرده است.
پولیس فدرال امریکا (اف.بی‌.ای) اعلام کرد که براساس تحقیقات انجام شده پتریوس با پائولا برادول، نویسنده بیوگرافی خود و یکی از افسران ارتش امریکا روابط غیراخلاقی داشته است.
این موضوع را دو تن از مقام‌های ارشد اف. بی. آی مورد تایید قرار دادند. این تحقیقات در پی کنترل و بازرسی ایمیل‌های رییس سازمان سیا صورت گرفت.
استعفای پتریوس آسیب بزرگی به سازمان استخبارات امریکا و دو حزب جمهوری خواه و دموکرات این کشور وارد آورده است.
پتریوس در زمانی که به عنوان یکی از نیروهای ارتش امریکا در آکادمی ارتش این کشور فعالیت می‌کرد با هالی پتریوس در ۳۸ سال قبل ازدواج کرد. این دو دارای دو فرزند هستند.
استعفای دیوید پتریوس در زمان بسیار حساسی اتفاق افتاده است چرا که دولت امریکا و سازمان سیا در کشمکش تامین امنیت و تامین استخبارات در خصوص حمله به کنسولگری امریکا در شهر بنغازی لیبیا هستند که طی آن سفیر امریکا و سه تن دیگر از کارمندان این کنسولگری کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.