مذاکره انگلیس با امریکا در خصوص افغانستان

- ۲۱ عقرب ۱۳۹۱

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امریکا اظهار داشت انگلیس با امریکا در خصوص مساله افغانستان رایزنی می‌کند.
ویلیم هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در سفر سه روزه خود به هند گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در امریکا حرکت جدیدی در رایزنی این کشور با امریکا بر سر مساله افغانستان ایجاد خواهد شد.
وی افزود: ما نباید مانع مذاکرات قطر شویم اما وی در خصوص جزییات بحث برانگیز توافقات پیش از برنامه خروج نیروهای ناتو از کشور جنگ زده افغانستان اظهار نظر نکرد.
وزیر خارجه انگلیس افزود که سال آینده یک سال مهم است، زیرا در آن روند سیاسی صلح به پیش می‌رود و انگلیس نیز به شدت از آن حمایت خواهد کرد.
هیگ از اظهار نظر خصوص این که آزادی زندانیان طالبان از زندان گوانتانامو می‌تواند یک نقطه مذاکره در مذاکرات آینده باشد، خودداری کرد.
به گزارش روزنامه «دیلی‌تلگراف»، وی همچنین گفت: کشورش از ایجاد یک پیوند سازنده بین افغانستان و همسایه این کشور یعنی پاکستان به منظور حفظ صلح و آرامش در منطقه حمایت می‌کند.
مذاکرات صلح بین مقامات امریکا و نمایندگان طالبان به منظور ایجاد اعتماد متقابل در ماه جون آغاز شد و ۲ ماه بعد به دلیل اینکه امریکا حاضر به آزادی رهبران طالبان از زندان گوانتانامو و بازگرداندن آنها به افغانستان نشد بدون نتیجه متوقف شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.