عطامحمد نور: تا ۲ سالگی حکومت وحدت ملی تصمیمی به خیر همه می‌گیریم

گزارشگر:چهار شنبه 6 اسد 1395 - ۰۵ اسد ۱۳۹۵

شماری از فعالان مدنی در جلسۀاداری که با حضور روسای ادارات دولتی و رییس شورای ولایتی برگزار شده بود از کارکردهای یک دهه گذشته عطا محمد نور در ولایت بلخ قدردانی کرده‌اند.
ساخت و ساز ترمینال میدان هوایی، خط آهن، اعمار بیمارستان حوزۀ ابوعلی سینا بلخی، اعمار هوتل ۳ ستاره افزایش دانش آموزان و دانشجویان در mandegar-3مکاتب و دانشگاه‌ها و ساخت و سازی شهری از عمده‌ترین کارهای آقای نور گفته شده است.
بیش از ۱۲ سال است که عطا محمد نور به عنوان والی ولایت بلخ کار می‌کند که در این زمان دستاوردهای خوبی و ساخت سازهای زیادی در این ولایت صورت گرفته است.
در همین حال، نهاد مردمی افغانستان با همکاری شبکۀ رادیو نهاد تقدیرنامه‌یی را برای ستایش و قدردانی از کارهای آقای نور تهیه و ترتیب داده و در جلسۀ اداری برای وی تفویض کرده‌اند.
سید محمد یزدان‌پرست عضو نهاد مردمی افغانستان و مدیر خبر شبکۀ رادیو نهاد که در این نشست صحبت می‌کرد، گفت: «آقای نور سردار سازندهگی در ولایت بلخ است.»
آقای یزدان‌پرست می‌افزاید آقای نور علاوه بر اینکه در اثر سعی و تلاش آقای نور ولایت بلخ انکشاف و رشد قابل ملاحظۀ کرده است، بلکه دست‌آوردهای خوبی در عرضه صلح و ثبات نیز دارد.
او گفت: «آقای نور ضمن اینکه یک رهبر سیاسی خوب برای هوادارانش است بلکه برای سایر جوانان نیز تلاش کرده تا زمینۀ رشد و پیشرفت شان فراهم گردد.»
در همین حال، عطا محمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ از اهدای تقدیرنامۀ نهاد مردمی افغانستان سپاسگذاری کرده و وعده سپرد که در همه عرضه با مردم همکاری می‌کند.
عطا محمد نور گفت که باید تلاش صورت گیرد تا راه برای اشتراک جوانان در عرصه‌های حکومت‌داری باز شود و تاکید که باید جامعه باید بهطرف قانون‌مند شدن پیش برود.
آقای نور می‌پذیرد که در میان حکومت‌گران و سیاسیون تنگ نظری‌های وجود دارد اما گفت: «تلاش باید صورت گیرد تا مردم با عزت و سربلندی زندهگی کند.»
آقای نور در سخنانش گفت که در دوران حکومت کرزی و نیز در زمان جنجال‌های انتخاباتی گذشته بارها وزارت‌خانه‌ها برایم پیشنهاد شد اما من به دلیل اینکه با رآی مردم بازی نکنم، نپذیرفتم.
او در بخشی از سخنانش گفت که تا دو سالگی حکومت وحدت ملی یک تصمیمی که به خیر همه باشد را می‌گیریم.
باوجودی که آقای نور مشخص نساخت که چه تصمیم خواهد گرفت اما گفت که با بزرگان و هم‌فکرانش در پی بهبود وضعیت کشور کار می‌کند و پلان‌هایی را نیز روی دست دارد. پیش از این هم این چهره سیاسی کشور که سرپرستی ولایت بلخ و ریاست اجرایی جزب جمعیت را به عهده دارد، گفته بود که تا دوسه ماه دیگر در همسویی با همفکرانش یک تصمیم جدی را در مورد افغانستان اتخاذ می کنند اما هنوز معلوم نیست که این تصمیم و حرکت او چه خواهد بود.
اما آقای نور گفت که هیچ‌گاه خلاف نظام ایستادهگی نخواهد کرد و تصمیمی که می‌گیرد به خیر همه مردم افغانستان است.
قابل ذکر است که سرپرست مقام ولایت بلخ یکی از متحدان و اشخاص برجسته انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله یئیس اجرایی حکومت وحدت ملی بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.