وزارت دفاع: داعشِ افغانستان در حال نابودی است

گزارشگر:هارون مجیدی/ یکشنبه 10 اسد 1395 - ۰۹ اسد ۱۳۹۵

مسوولان در وزارت دفاع افغانستان با ابراز خُرسندی از دست‌آوردهای نیروهای امنیتی برای مبارزه با گروه داعش در ننگرهای می‌گویند، گروه داعش تلفات زیادی داده و مراکز و تجهیزات آنان به دست دولت افتاده است.
به گفتۀ مسوولان وزارت دفاع، داعش در افغانستان در حال نابودی است.
در عین حال، شورای امنیت ملی کشور در یک جلسۀ ویژه، مبارزه در برابر گروه داعش در ولایت ننگرهار بی‌پیشنه خوانده است.
mandegar-3در این جلسه به نیروهای امنیتی دستور داده شده تا عملیات‌های‌شان را در برابر سنگرهای داعش در ولایت ننگرهار شدت بیشتری بخشند.
در خبرنامه‌یی که به همین نسبت از نشانی دفتر ریاست‌جمهوری به روزنامۀ ماندگار فرستاده شده آمده که شورای امنیت ملی یک‌بار دیگر ضمن تأکید بر تعهد حکومت افغانستان در راستای تشدید حمله‌ها بر سنگرهای داعش و نابودی این گروه، هدایات همه‌جانبه را در زمینۀ جلوگیری از اقدامات تروریستی داعش صادر کرده است.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: در هفت ولسوالی ننگرهار (شینوار، کوت، اچین، نازییان، هسکه مینه، سپین غر و ده بالا)، عملیات نیروهای امنیتی جریان دارد و داعش تلفات زیادی دیده‌اند.
آقای وزیری می‌گوید که این عملیات تا تصفیۀ کامل داعش در ننگرهار ادامه خواهد داشت.
گروه داعش در کنار ننگرهار در ولایات کنر، فراه، نورستان، هلمند، ارزگان و زابل پیش از این تحرکات زیادی داشته‌اند که به گفتۀ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، سرکوب شده‌اند.
آقای وزیری هم‌چنان گفت: «مورال دشمن ضعیف است، دشمن در حال شکست است. هرجایی که بخواهیم عملیات کرده می‌توانیم و هرجایی که بخواهیم رفته می‌توانیم، هرجایی که بخواهیم دشمن را سرکوب کرده می‌توانیم.»
سعد امارتی، حیدر، شفیع‌الله، جنگل‌باغ، اجمل، شاهد و گل‌زمان از سران داعش و ده‌ها داعشی دیگر طی عملیات نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان هم‌چنان می‌گوید که در میان اعضای داعش در افغانستان شهروندان آسیای‌میانه و از اقوام آن طرف خط دیورند مانند اورکزی حضور دارند و تا هنوز شمار دقیق جنگ‌جویان داعش در افغانستان معلوم نیست، اما این گروه در افغانستان در حال نابودی است.
آقای وزیری با اشاره به کمک‌های نیروهای حمایت قاطع همراه با نیروهای امنیتی افغانستان می‌گوید که نیروهای خارجی در بخش‌های حمایت هوایی، برنامه‌ریزی، مشوره‌دهی و گزارش‌های استخباراتی با ما کمک می‌کنند.
در عین حال، مسوولان در وزارت امور داخله نیز گفته‌اند که پیشرفت نیروهای امنیتی در برابر جنگ‌جویان گروه داعش در ولایت ننگرهار طی دو هفتۀ اخیر سریع بوده و این نیروهای توانسته‌اند برخی از مراکز مهم این تروریستان را تسخیر و تخریب کنند.
به گفتۀ آنان، داعشیان در ولایت ننگرهار مراکز عدلی و آموزشی ایجاد کرده بودند و اما این مراکز در ولسوالی‌های کوت و اچین تخریب و از بین برده شده است.
گروهی زیر نام داعش از زمان حضورش در افغانستان مسوولیت چندین حملۀ مرگ‌بار را به دوش گرفته و در آخرین مورد، مسوولیت حمله به جنبش روشنایی که در آن بیش از هشتاد تن کشته شدند را نیز این گروه به دوش گرفته است.
چند هفته پیش رییس‌جمهور محمداشرفغنی در سفری به ولایت لغمان به نیروهای امنیتی دستور داد تا این گروه را نابود کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.