دست پرویز مشرف در ترور احمدشاه مسعود/ حالا دولت مکلف است اقدام نماید

گزارشگر:احمد ولی مسعود/ یکشنبه 10 اسد 1395 - ۰۹ اسد ۱۳۹۵

از روزی‌که عکس‌العمل آمر صاحب شهید را در مورد به قدرت رسیدن جنرال مشرف شنیدم، این‌که پرسید چه کسی در پاکستان کودتا کرده است؟ گفتم، جنرالی به نام مشرف، گفت، این جنرال از دشمن‌ترین‌ها در مقابل افغانستان می‌باشد، همواره شاهد دشمنی‌های روشن وی می‌باشیم. با رسیدن به ریاست جمهوری پاکستان، تشدید نظامی‌گری و مداخلات بی‌سابقۀ مشرف در افغانستان را با خون و پوست همۀ مان تجربه کردیم.
mandegar-3تا این‌که از مصاحبه‌ها، کنفرانس‌ها و گفت‌وگوهایش در محافل خصوصی و عمومی و موقف دشمنانۀ جنرال مشرف برضد افغانستان و در برابر نیروهای مقاومت و آمر صاحب، همه آگاه شدیم و این، شناخت دقیق آمرصاحب را از نیات درونی مشرف ثابت ساخت.
پس از شهادت آمرصاحب و در مسیر تلاش برای حقیقت یابی، هیأت پولیس بین المللی انگلستان Scotland Yard در ابتدای تحقیق پروندۀ شهادت آمرصاحب در لندن برایم توضیح داد که پروندۀ قتل فرمانده مسعود آنقدر بزرگ، حجیم، گسترده و عمیق است که به خودی خود و به همان پیمانه، بزرگی این مرد را ثابت می‎‌سازد. رییس هیأت گفت که در جریان تحقیق یکسالۀ ما، پاکستان از جمله سه کشوری است که قطعاً حاضر به همکاری نیست…
قومندان گدا محمد خالد از فرماندهان معروف مقاومت می‌گوید: آمرصاحب از شنیدن وعدۀ پیروزی طالبان در مقابل نیروهای مقاومت در برج سنبلۀ همان سال توسط جنرال مشرف تعجب کرده بود. آمرصاحب می‌گفت: من که آن‌چنان قوتی در دشمن در میدان جنگ نمی‌بینم، این جنرال از چه چیزی اطمینان دارد که چنین می‌گوید؟ گدا محمد خالد که فرماندۀ جبهۀ جنگ بود، می‌گوید: آمر صاحب برایم هدایت داد که یکبار دیگر تمامی مواضع دشمن را ترصد کنم تا مطمین شویم، اگر نیروهای تازه‌نفس دشمن جابجا شده باشد. وقتی تمامی بررسی‌ها را کردیم، اصلاً قوت آن‌چنانی دشمن در مقابل مقاومت وجود نداشت که مشرف از آن اطمینان پیروزی داده بود و آمر صاحب را با وجود دقت هیمشه‌گی که داشت، کنجکاو گردانیده بود.
آما آنچه را آمرصاحب مانند همیش از یاد برده بود، از بین بردن فیزیکی خودش توسط دشمن مکار بود که جنرال مشرف از آن وعدۀ پیروزی می‌داد.
در کابل، هرازگاهی دیپلمات‌های پاکستانی برای ملاقات من سری می‌زدند و آماده‌گی دوستی نشان می‌دادند، برای‌شان می‌گفتم در قدم اول، همکاری شما در مورد پروندۀ شهادت قهرمان ملی برای مردم ما بسیار اساسی است. در جریان دیدارها، یکی از دیپلمات‌های عالی رتبۀ پاکستانی که صادقانه می‌خواست درب دوستی را باز نماید، در نهایت برایم گفت: آقای مسعود، همان شبکه‌هایی‌که قهرمان شما را به قتل رسانیده است، رهبر ما را (بینظیر بوتو) نیز کشته است. دیپلمات مذکور برایم اطمینان داد که روز محاکمۀ جنرال مشرف خواهد رسید و شما خواهید دید.
چند روز قبل از طریق اخبار اطلاع یافتم که جنرال مشرف به جرم خیانت ملی و دست داشتن در قتل بینظیر بوتو، اموالش مصادره شده و محاکمه می‌شود.
با واضح‌شدن خبر محاکمۀ جنرال مشرف در پروندۀ قتل بینظیر بوتو، وقت آن ست که دولت افغانستان نیز پروندۀ قهرمان ملی کشور را که پای جنرال مشرف نیز در میان است باز نماید و اقدامات لازم روی دست گیرد و هیأتی را در همکاری هیأت بین‌المللی اعلام نماید تا پروندۀ شهادت قهرمان ملی که ابعاد گستردۀ بیرونی دارد به بررسی گرفته شود.
اکنون، باری دیگر به دولت افغانستان تاکید می‌نمائیم که با روشن‌شدن این حقیقت، بخشی از حساس‌ترین برهۀ تاریخ کشور نیز روشن می‌شود و این حق مردم و تکلیف دولت است تا به خاطر افغانستان، به خاطر نسل جوان و آینده‌گان این سرزمین، دوست و دشمن مردم ما شناسائی گردد تا بار دیگر کشور در تلۀ تاریخ سقوط نکند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.