روسیه: خروج امریکا از افغانستان قاچاق مواد مخدر به روسیه را کاهش می‌دهد

- ۲۱ عقرب ۱۳۹۱

رییس سرویس فدرال کنترل مواد مخدر روسیه گفت، خروج نظامیان امریکایی از افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی سبب می‌شود تا قاچاق مواد مخدر به روسیه کاهش یابد.
به گزارش خبرگزاری نووستی، ویکتور ایوانف، رییس سرویس فدرال کنترل مواد مخدر روسیه به رادیو «ایخو مسکوی» گفت: معتقدم که بلافاصله پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان که قرار است در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی صورت گیرد قاچاق مواد مخدر از این کشور به روسیه نیز با کاهش مواجه می‌شود.
این مقام مسوول روس که پیشتر اقدامات مقابله‌یی امریکا و ائتلاف ناتو را در قبال قاچاق مواد مخدر در افغانستان مورد انتقاد قرار داده است، از برنامه خروج نیروهای ناتو از افغانستان در مهلت تعیین شده استقبال کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۱ در روسیه در رده سنی ۱۵ تا ۳۴ سال به دلیل مصرف مواد مخدر جان باختند.
این مقام همچنین اعلام کرده بود که ۳۰ تن مواد مخدر به ویژه هروئین هر ساله از افغانستان به روسیه قاچاق می‌شود.
باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا پیشتر ۳۳ هزار نیروی امریکایی را از افغانستان خارج کرده و ۷۰ هزار تن دیگر همچنان در این کشور حضور دارند که در پایان سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک می‌کنند.
تولید مواد مخدر در افغانستان پس از حمله نیروهای تحت رهبری امریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف سرنگونی حکومت طالبان به شدت افزایش یافته و روسیه یکی از کشورهایی است که از این تولید مواد مخدر آسیب جدی دیده است به طوری که مصرف کننده‌گان هروئین در روسیه به شدت افزایش یافته‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.