رییس‌جمهور غنی: دولت وسیلۀ فخر فروشی و زورگویی نیست

گزارشگر:سه شنبه 19 اسد 1395 - ۱۸ اسد ۱۳۹۵

محمد اشرف‌غنی، رییس‌جمهور کشور در دیدار با جوانان گفته است که دولت وسیلۀ تجمل‌گرایی، فخر فروشی و زورگویی نیست بلکه وظیفۀ خدمت به ضعیف‌ترین اقشار جامعه را به عهده دارد.
آقای غنی تأکید کرده است که باید فرهنگ زور، خشونت و تهدید در افغانستان خاتمه یابد.
mandegar-3رییس‌جمهور با اشتراک کنندهگان برنامۀ «شبیه‌سازی سازمان ملل متحد» که هدف آن آشنایی جوانان با ساختار، برنامه‌ها و کارکردهای نهادهای مختلف دولت افغانستان بود، در ارگ دیدار کرد.
اشرف غنی در این دیدار با جوانان از سراسر کشور وعده سپرد که مبلغ ۶۶۰ هزار افغانی را شخصاً به صندوق جوانان کمک خواهد کرد.
رییس‌جمهور خطاب به جوانان گفت: شما یک زبان جدید را مطرح کردید که کلمات آن هم‌دیگرپذیری، تلاش، فهم طرف مقابل و فرهنگ مباحثه و مفاهمه است و این زبان برای من امید می‌دهد که آیندۀ افغانستان به دست شما مصوون است.
اشرف‌غنی از جوانان خواست که زبان هم‌د‌یگرپذیری را در اثر فشارها ترک نکنند.
آقای غنی افزود: شما سیاست ناکام گذشته، زبان تفرقه، عدم احترام به زنان، جوانان و معلولین را رد کردید، پس حمایت مرا با خود دارید.
به باور رییس‌جمهور ایجاد فرهنگ گفتمان جدید یک قدم بزرگ می‌باشد و جوانان مانند قوای امنیتی که در خط مقدم نبرد برای افغانستان قربانی می‌دهند، گام بزرگ را در میدان سیاست برداشته اید.
همچنین رییس جمهور کشور از جوانان خواست که مانع فساد و دیکتاتوری شوند زیرا مردم افغانستان دیگر دیکتاتوری را نمی‌خواهند.
او افزود که میراث دار ما شما جوانان هستید، حق دارید که از من پاسخ بخواهید و باید فرهنگ رضاکارانه را تقویت کنید.
رییس‌جمهور غنی از آنان خواست تا نشست بعدی‌شان را روی نقش جوانان در یک دهۀ آینده، متمرکز سازند و از آنها دعوت کرد که نشست مذکور را در قصر سلام خانه برگزار کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.