بی‌جاشده‌گان اچین ننگرهار خواستار کمک شده‌اند

گزارشگر:چهارشنبه 20 اسد 1395 - ۱۹ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3بی‌جاشده‌گان ولسوالی اچین ننگرهار که پس از گسترش جنگ در این منطقه آواره شده‌اند، خواستار کمک انسانی شده‌اند.
این بی‌جاشده‌گان می‌گویند، گروه داعش در کنار تلفات انسانی زیان‌های مالی زیادی نیز به آنان وارد کرده است. به گفتۀ آنان، جنگجویان خارجی داعش بی‌رحم‌تر از دیگر اعضای این گروه اند و به‌ساده‌گی کودکان‌ را سر می‌برند.
در حال حاضر در مناطق پاکسازی‌شده از وجود داعش کسی بودوباش ندارد و خانه‌ها ویران شده است. بی‌جاشده‌گان این مناطق می‌گویند، اگر حکومت کمک کند به خانه‌های‌شان باز می‌گردند.
این بی‌جاشده‌گان از حکومت می‌خواهند که برای جلوگیری از بازگشت داعش، از مناطق پاکسازی‌شده به‌درستی محافظت کند.
در همین حال، محمدزمان وزیری، فرمانده قول‌اردوی ۲۰۱ سیلاب در ولسوالی اچین به خبرنگاران گفت که در جریان درگیری با گروه داعش بیشترین توجه را به افراد ملکی دارند.
به گفتۀ آقای وزیری، داعش از افراد ملکی و خانه‌های مردم به عنوان سپر و پناهگاه استفاده می‌کند.
وزیری می‌افزاید که ولسوالی کوت به‌گونۀ کامل از وجود داعش پاکسازی شده و بخش زیادی از مناطق هسکه‌مینه و اچین نیز در حال تصفیه‌شدن است.
از سوی دیگر، عطاءالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار به سلام‌وطندار می‌گوید، بی‌جاشده‌گان ولسوالی‌های کوت و هسکه‌مینه از کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی برخوردار شده اند و به بی‌جاشده‌گان ولسوالی اچین نیز به‌زودی کمک خواهد شد.
به گفتۀ او، صدها تن از باشنده‌گان ولسوالی‌های اچین، هسکه‌مینه و کوت به دلیل ترس از داعش به مناطق‌ امن فرار کرده اند و پس از پاکسازی کامل این ولسوالی‌ها به خانه‌های‌شان باز می‌گردند.
گفتنی‌ست که عملیات نظامی زیر نام قهر سیلاب در ننگرهار بیش از دو هفته پیش به دستور رییس جمهور غنی آغاز شد. مقام‌های امنیتی می‌گویند، این عملیات تا زمانی ادامه خواهد یافت که گروه داعش به‌گونۀ کامل در ننگرهار نابود شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.