اتهام تجاوز بر زنان زندانی بررسی می‌شود

گزارشگر:دوشنبه 11 عقرب 1394 - ۱۰ عقرب ۱۳۹۴

دادستانی کل کشور هیأتی را به منظور بررسی اتهام تجاوز شماری از قاضی‌ها و دادستان‌های حوزۀ غرب کشور بر زنان زندانی به هرات فرستاده است.
نهاد مدنی ـ حقوقی عدالت در افغانستان روز یک‌شنبه هفتۀ پیش با نشر گزارشی گفت که شماری از قاضی‌ها و دادستان‌های حوزۀ غرب کشور از هر ۱۰ بانویی که در بازداشت‌ بودند، بر سه تن آن‌ها تجاوز جنسی کرده اند. در این گزارش ادعا شده بود که ۹ دادستان و ۶ قاضی در ولایت‌ هرات، ۶ mandegar-3دادستان و ۴ قاضی در بادغیس، ۵ دادستان و ۴ قاضی در غور، ۴ دادستان و ۳ قاضی در فراه و ۳ دادستان و ۲ قاضی در نیمروز بر زنان بازداشت شده تجاوز کرده اند.
محمد آصف فیاض، رییس نشرات دادستانی کل روز یک‌شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که این اداره پس از نشر این گزارش هیأتی متشکل از نماینده‌گان دادستانی غیرنظامی، دادستانی نظامی، کمیسیون مستقل حقوق بشر و وزارت امور زنان را به هرات فرستاده است.
آقای فیاض می‌گوید که اگر اتهام‌های وارد شده به این قاضی‌ها و دادستان‌ها واقعیت داشته باشند، ادارۀ دادستانی کل آن را یک «فاجعه» می‌داند و این افراد به شدت مجازات خواهند شد.
اما دادستانی و مسوولان زندان هرات هفتۀ پیش گزارش نهاد مدنی ـ حقوقی عدالت در افغانستان را «بی‌اساس» خواندند و گفتند که مسوولان این نهاد هیچ سندی برای اثبات این ادعای‌شان ندارند.

اشتراک گذاري با دوستان :