مضمون نا امنی در دانشگاه بغلان

گزارشگر:روح‌الله بهزاد/ یک شنبه 24 اسد 1395 - ۲۳ اسد ۱۳۹۵

مسوولان دانشگاه بغلان می‌گویند، وضعیت بد امنیتی این ولایت استادان و دانشجوبان دانشگاه بغلان را نگران کرده است.
آنان از مسوولان امنیتی این ولایت و وزارت تحصیلات عالی می‌خواهند تا در زمینۀ تأمین امنیت و نیازمندی‌های دانشگاه بغلان با این نهاد همکاری کنند.
خلیل احمد کانجو، رییس دانشگاه بغلان در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: از چندی بدین‌سو تغییرات مثبت علمی در این دانشگاه رونما شده است mandegar-3که یکی از نمونه‌های بارز آن، برگزاری سمینارهای علمی است که از طرف استادان دانشگاه ما در تعطیلات زمستانی برگزار می‌گردد.
آقای کانجو در ادامۀ افزود: چاپ مقالات علمی، نشر مجلۀ علمی، تطبیق سیستم درسی به‌طور کُل، ایجاد کمیته‌ها برای سهولت دانشجویان و استادان، برگزاری منظم شورای علمی دانشگاه و روی‌دست گرفتن ماسترپلان دانشگاه بغلان از کارهای اصلی و جدی ما در این دانشکاه است.
رییس دانشگاه بغلان در پاسخ به این‌که دانشگاه بغلان به لحاظ امنیتی چه روزهایی را سپری می‌کند، می‌گوید: ولایت بغلان یک ولایت آسیب‌پذیر است، بدون شک که وضعیت امنیتی بغلان روی دانشگاه بغلان نیز تأثیر گذاشته است.
او می‌گوید: دانشکدۀ زراعت دانشگاه بغلان در هم‌جواری دندشهاب‌الدین موقیت دارد، دندشهاب‌الدین به‌لحاظ امنینی وضعیت خوبی ندارد؛ گاهی در اطراف دانشکدۀ زراعت شلیک می‌شود، اما ناشی از ناامنی کُل این منطقه است.
آقای کانجو بیان داشت: ما برای تأمین امنیت دانشکدۀ زراعت و در کُل دانشگاه بغلان با مسوولین امنیتی این ولایت صحبت کردیم، تعهداتی نیز از آنان دریافت کرده‎‌ایم که امیدواریم در این زمینه اقدامات عملی صورت گیرد.
رییس دانشگاه بغلان خاطر نشان ساخت که برای افراد مسلح غیرمسوول در دانشگاه بغلان هیچ‌گاه اجازۀ ورود داده نخواهد شد، اما گفت: «با آن‌هم از مسوولان امنیتی بغلان می‌خواهیم تا در قسمت تأمین امنیت دانشگاه بغلان با ما همکاری کند، چون تنها با پشتیبانی نهادهای امنیتی است که ما می‌توانیم جلو خودسری‌ها را بگیرم.»
نگرانی دانشجویان و استادان از وضعیت بد امنیتی، تجهیزات مورد نیاز برای خواب‌گاهِ دانشگاه، فعال‌سازی لیلیه و بیرون‌شدن از اتاق‌های کرایی، کمبود بَست‌های کادری و محیطسبز و مناسب برای دانشجویاناز مشکلاتی است که آقای کانجو به آن اشاره کرده و از مسوولان در این زمینه خواهان همکاری است.
آقای کانجو با بیان این‌که وزارت تحصیلات عالی در حد امکاناتش کمک‌هایی را برای این دانشگاه انجام داده است، می‌گوید: شماری از درخواست‌های ما در این وزارت باقی مانده است که تقاضای ما از وزارت تحصیلات عالی این است تابه آن‌ها رسیده‌گی صورت گیرد.
دانشگاه بغلان یکی از دانشگاه‌های خوب افغانستان است که در سال ۱۳۷۲ تأسیس گردید. این دانشگاه دارای هفت دانشکده که شامل دانشکدۀ آموزش و پرورش، ادبیات، شرعیات، اقتصاد، انجنیری، ژورنالیزم و دانشکدۀ کشاورزی می‌باشد.
دانشگاه بغلان هم‌چنان دارای ۶۰۰۰ دانشجو است که توسط ۱۴۴ تن مدرسِ با درجه‌های مختلف دانشگاهی تدریس می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.