همایش اصلاح و انسجام ملی در هرات برگزار شد

- ۲۲ عقرب ۱۳۹۱

همایشی از سوی شبکۀ اصلاح و انسجام ملی افغانستان روز گذشته در هرات برگزار شد.
در این همایش که در تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی برگزار گردیده بود، بیش از سه هزار نفر از اعضای احزاب سیاسی، نهادهای جامعۀ مدنی، علمای دین، اقوام مختلف و مردم شهر و ولسوالی‌های هرات اشتراک داشتند.
دگروال محمد قاسم فقیری رییس شورای مردمی ولسوالی گذره و عضو شبکۀ اصلاح و انسجام ملی و مسؤول برگزاری این همایش گفت که هدف از برگزاری این همایش وحدت ملی مردم افغانستان، امنیت و آماده گی برای سال ۲۰۱۴ است.
وی گفت که در همایشی که از سوی فرماندهان مجاهدین برگزار شده بود، هدف توزیع سلاح برای افراد بود، اما شبکۀ اصلاح و انسجام ملی می‌خواهد که هر اجراتی که از سوی هر گروه می‌شود در چوکات قانون و دولت افغانستان باشد.
غلام حسن مجروح یکی از برگزارکننده‌گان این همایش گفت چون پس از سال۲۰۱۴ مردم افغانستان با شرایط حساسی مواجه می شوند، نیاز به وحدت ملی و تقویۀ نیروهای امنیتی دارند و هدف از برگزاری این همایش وحدت میان مردم است.
وی در پیوند به توزیع سلاح از سوی شورای جهادی  گفت که مردم افغانستان حاضر نیستند که خط موازی با نیروهای امنیتی ایجاد شود و ایشان مخالف این امر و تشکیلات خلاف نیروهای امنیتی از سوی هر گروهی در افغانستان هستند و هر فردی که قصد دارد از خاک افغانستان دفاع کند باید در نیروهای امنیتی تنظیم شود.
در این حال حاجی معروف غلامی یکی از فرماندهان مجاهدین با چند نفر از همراهانش ادعا می‌کند که ایشان قصد داشتند تا در این همایش اشتراک نمایند، اما برای شان اجازۀ ورود به تالار داده نشد و می‌گوید که این همایش بر علیه مجاهدین از سوی مقامات ادارۀ محلی هرات سازماندهی گردیده است.
اما برگزار کننده‌گان این همایش می‌گویند که ایشان در حد امکانات خویش افراد را دعوت کردند و نمی‌توانند تمام مردم را در این همایش دعوت کنند.
محی الدین نوری سخنگوی والی هرات، گفته‌های حاجی معروف را رد کرده و به خبرگزاری بست گفت که برگزاری این همایش به ادارۀ محلی هرات ارتباط ندارد.
وی گفت که والی هرات از هر نوع حرکت مدنی حمایت می‌کند و هیچ علاقه‌مندی به سازمان دهی چنین همایش هایی ندارد و در برگزاری این همایش نقشی ندارد.
گفتنی است که چندی پیش همایشی از سوی فرماندهان جهادی در هرات به اشتراک اسماعیل خان وزیر انرژی و آب و نماینده‌گان مجاهدین از پنج ولایت حوزۀ غرب برگزار گردیده بود. این همایش و توزیع سلاح از سوی این گروه با واکنش تند مردم، شورای ملی و جامعۀ مدنی رو به رو شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.