باشنده‌گان خنجان و اندرآب بغلان به حکومت: فـرزندان‌مان را نجـات ندهیـد، راه را بـاز نمی‌کنیـم

گزارشگر:یک شنبه 24 اسد 1395 - ۲۳ اسد ۱۳۹۵

شماری از باشندگان ولایت بغلان به دلیل بی‌توجهی حکومت مرکزی در رها ساختن سربازان از محاصره طالبان در ولایت پکتیا، صبح روز شنبه ۲۳ اسد، شاهراه سالنگ را دوباره به روی ترافیک بستند.
محمود حقمل سخنگوی والی بغلان گفت که معترضین ادعا دارند که فرزندان‌شان به‌عنوان سرباز در ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیا وظیفه اجرا می‌کنند mandegar-3اما از چند روز به‌ این‌سو تحت محاصره جنگ‌جویان گروه طالبان قرار دارند که دولت مرکزی هیچ توجهی برای رهایی آن‌ها نداشته است.
به گفته آقای حقمل، معترضینی که شاهراه سالنگ را به روی ترافیک بسته‌اند، باشندگان ولسوالی‌های اندراب و خنجان هستند که فرزندان و اقارب‌شان در صف نیروهای امنیتی در ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیا، وظیفه اجرا می‌کنند.
آقای حقمل گفت که این معترضین، روز پنجشنبه هفته گذشته عریضه‌یی را عنوانی مقام ولایت بغلان تسلیم کردند که این خواست‌شان از سوی مقام ولایت بغلان با ادارات مرکزی در میان گذاشته شده است.
او گفت که والی بغلان در این مورد با لوی درستیز کشور نیز تلفنی صحبت کرده است.
سخنگوی والی بغلان گفت که معترضین ادعا دارند که دولت مرکزی صدای آن‌ها را نشنیده و در مقابل خواست و سرنوشت سربازان نیروهای امنیتی بی‌توجه است.
به گفته آقای حقمل، این معترضان عصر روز گذشته شاهراه سالنگ را به روی ترافیک بستند و سر انجام ساعت ۱۰ شب این مسیر را به روی مسافران بستند.
او گفت که معترضان دوباره امروز شنبه حوالی ساعت ۸ و نیم و ۹ صبح، این مسیر را دوباره به روی ترافیک بستند.
سخنگوی والی بغلان گفت که تلاش‌ها در این مورد جریان دارد تا برای حل این مشکل اقداماتی صورت گیرد.
آقای حقمل گفت که مسیر سالنگ مهمترین شاهراه ترانزیتی و اقتصادی در شمال کشور به شمار می‌رود که در صورت مسدود شدن، خسارات هنگفتی بالای مردم و دولت وارد می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.