رقابت دوچرخه‌سواری دختران برگزار شد

گزارشگر:سه شنبه 26 اسد 1395 - ۲۵ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3رقابت دوچرخه‌سواری دختران به مناسبت نودوهفتمین سالروز استقلال افغانستان برگزار شد.
در این رقابت که روز گذشته از مقابل دانشگاه تعلیم و تربیۀ «برهان‌الدین ربانی» آغاز و تا پل ظفر شهرستان پغمان ادامه یافت، ۱۰ دختر از ۳ ولایت کابل، بلخ و بامیان شرکت کردند.
شرکت‌کننده‎های این رقابت گفتند که دولت باید زمینۀ تمرینات آنان را فراهم بسازد تا بتوانند در رقابت‎های بین‌المللی اشتراک کنند.
معصومه علی‌زاده که مقام اول این رقابت‎ها را کسب کرده‎است، می‎گوید: خانواده‎ها باید اجازه دهند تا دختران‌شان به ورزش رو بیآورند.
او خاطرنشان کرد: برخی مردم نمی‌پذیرند که دختران ورزش کنند و برگزاری چنین مسابقاتی باعث روشن ساختن اذهان مردم می‎شود و آنان با ورزش آشنا می‌کنند.
نرگس حکیمی، از شرکت‌کننده‌گان در این مسابقات که رتبۀ دوم مسابقات را به دست آورد، گفت: توجۀ خاصی به ورزش بانوان در افغانستان نمی‎شود، اِن‌شاالله که به مرور زمان و کوشش بانوان در این عرصه پیشرفت زیادی صورت بگیرد.
او تأکید کرد: اگر حمایت‎های لازم صورت بگیرد، پیشرفت فراوانی در ورزش بانوان افغانستان صورت می‎گیرد.
دختران ورزشکار افغانستانی می‎گویند که با برخی از مشکلات روبه‌رو هستند و دولت باید تلاش کند تا به درخواست‎های آن‌ها پاسخ مثبت بدهد.
آن‌ها تأکید کردند که در صورت فراهم‌شدن زمنیۀ تمرینات، آن‌ها می‎توانند در رقابت‎های بین‌المللی اشتراک کنند.
صادق صادقی، رییس دوچرخه‌سواری کمیتۀ ملی المپیک کشور می‎گوید: به‌جای این‌که افغانستان در بخش ورزش پیشرفت کند، توجه کمتری به آن می‌شود.
او علت عدم پیشرفت در ورزش را حضور مافیا در ورزش افغانستان دانست.
افغانستان در سال ۱۹۱۹ میلادی در زمان شاه «امان‎الله خان» آزادی دوباره خود را از انگلیسی‌ها به‌دست آورد و به استقلال رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.