عکسـی‌که حیـرت‌انگیـز شـد!

گزارشگر:دوشنبه 8 سنبله 1395 - ۰۷ سنبله ۱۳۹۵

عکس یک صخره با نمایی از تصویر احمدشاه مسعود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و حیرت‌برانگیز عنوان شده و سبب شکل‌گیری بحث‌هایی شده است. احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان است و از احترام بالایی در بین مردم کشور برخوردار است. این برداشت که نمایی از او در یک صخره دیده می‌شود، با تبصره‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی، مواجه شده است.
mandegar-3مولوی عطا‌الرحمان سلیم، از همکاران پیشین احمدشاه مسعود و معاون شورای عالی صلح، با نشر عکسی از یک صخره با این مشخصات، موقعیت آن را ولایت بدخشان نوشته است.
او نوشته است که این عکس، بین ولسوالی نسی درواز و ولسوالی ماه می، منطقه‌یی به نام “آب چک” که در سلسله کوه‌های دره رزمی موقعیت دارد، دیده شده است.
به گفتۀ آقای سلیم، زمانی که کارگران می‌خواستند جهت توسعه سرک، کوه بزرگی را انفجار بدهند، از دل کوه [این تصویر] پیدا شده است.
به گفته عطا‌الرحمن سلیم، ده‌ها نفر در جریان آن حادثه نادر حضور داشته اند.
منبع می‌گوید: یکی از این عکس در لب سنگر، در حال برآمدن و تصویر دومی در دل کوه که خیلی جالب و دیدنی است.
منبع می‌گوید که بعد از آن رویداد (کشف شدن عکس مسعود در دل کوه)هزاران نفر از ساحه دیدن می‌کنند.
او می‌گوید که این ساحه توسط سربازان نگهداری می‌شود. به گفته برخی منابع دیگر این رویداد چند سال پیش اتفاق افتاده اما رسانه‌یی نشده بود.
به دنبال پخش گسترده این عکس در صفحات اجتماعی، عده‌یی نشرکننده‌گان عکس را متهم به خرافات و اوهام کرده‌اند و گفته‌اند که شیفته‌گی بیش از حد، سبب یک چنین برداشتی شده است.
اما شاهدان عینی می‌گویند که چنین رویدادی را نمی‌توان عادی یا ساخته‌گی شمرد. از این رو لازم است که رسانه‌‌ها و اهل خبره به محل رفته، این صخره و اتفاقی که افتاده است را از نزدیک ببینند و به داوری بنشیـنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.