معاون پیشین فنی و مسلکی ریاست تربیت بدنی: هیچ دریچۀ روشنی برای ورزش وجود ندارد

گزارشگر:هارون مجیدی/ دوشنبه 8 سنبله 1395 - ۰۷ سنبله ۱۳۹۵

mandegar-3ناصر هوتکی، معاون فنی و مسلکی ریاست عمومی تربیت بدنی از سمتش به دلیل آن‌چه پراکنده‌گی و بی‌برنامه‌گی در ورزش افغانستان عنوان داشته، استعفا کرده است.
او گفته است که هیچ دریچۀ روشنی به این زودی‌ها برای ورزش افغانستان وجود ندارد.
معاون پیشین فنی و مسلکی ریاست تربیت بدنی افغانستان در نامه‌یی به رییس‌جمهور غنی نگاشته است: ادارۀ ورزش افغانستان از بدو تأسیس تا کنون دچار نارسایی‌ها و کاستی‌های فراوانی بوده و بیشتر مسوولان این اداره، سال‌های سال با بی‌کفایتی تمام بر آن حکمروایی ناشیانه کرده‌اند.
به‌گفتۀ آقای هوتکی: یکی از دلایل عمدۀ عدم توجه به ورزش، نبود درک و آگاهی درست‌ دولت‌مردان افغانستان از دولت‌های چپی و راستی تا دولت کنونی از اهمیت ورزش برای سلامت جامعه، افتخارآفرینی از رقابت‌های جهانی و تقویت پروسه طبیعی ملت‌سازی بوده است و دقیقاً به همین دلایل، نظام‌های افغانستان همواره ضعیف‌ترین‌ها و بیکاره‌ترین‌ها را به رهبری ورزش افغانستان منصوب کرده‌اند.
معاون پیشین فنی و تخنیکی ریاست عمومی تربیت بدنی افغانستان در ادامۀ گفته‌هایش به رییس‌جمهور نوشته است: ورزش افغانستان هیچ‌گاهی تا بدین پیمانه دچار تشتت و پراکنده‌گی و بی‌برنامه‌گی نبوده است. ورزش افغانستان هیچ‌گاهی تا بدین حد از فقدان یک مدیریت آگاه رنج نبرده است و تا این سطح در سراشیبی سقوط قرار نداشته است. این همه، ره‌آورد حکومت وحدت ملی و ارکان این حکومت و حمایت شماری از نزدیکان شما در ادارۀ امور است.
آقای هوتکی افزوده است: با دریغ و درد که با آمدن رییس‌جمهور غنی در رأس حکومت وحدت ملی، از یک‌سو مبارزه با فساد بیشتر گزینشی و سلیقه‌یی شد، از سوی دیگر ابعاد تبعیض و تعصب و سیاست حذف با استراتیژی مدون و در پوشش اکادمیک، اجرایی شد.
او گفته است که آقای غنی خود مجری سیاست‌هایی شد که همواره دیگران را به انجام آن متهم می‌کرد.
آقای هوتکی دورۀ حکومت‌داری رییس‌جمهور غنی را تاریک‌ترین و سیاه‌ترین دورۀ ورزش افغانستان دانسته و گفته است: ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش به عنوان یگانه نهاد عالی دولتی ورزش افغانستان که مسوولیت رشد و بالنده‌گی و همه‌گانی ساختن ورزش و حمایت از فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی و در کلیت مسوولیت رهبری ورزش را در کشور به عهده دارد، تا گلو در منجلاب فساد بی‌پیشینه غرق است.
آقای هوتکی با بیان این‌که سوء استفاده‌های فراوان مالی تنها بخشی از مشکلات ادارۀ ورزش افغانستان است، می‌افزاید: انتصاب غیرقانونی و سلیقه‌یی آمرین ورزشی ولایات، انتصاب غیرقانونی آمرین شعبات در مرکز، تعیین غیرقانونی افراد خارج از اداره به حیث سرپرست در ریاست‌ها و آمریت‌های اداره، انتصاب غیرقانونی افراد در بخش‌های مالی و اداری و حفظ غیرقانونی حکم جناب شما مبنی به لغو تعیین سرپرست‌ها و ده‌ها مورد دیگر بخش دیگری از عملکرهای فراقانونی این اداره است.
معاون پیشین فنی و مسلکی تربیت بدنی افغانستان در بخش دیگری از نامۀ خود یادآوری کرده است: با اندوه بزرگ باید بگویم که به این زودی‌ها هیچ دریچه‌یی به‌سوی روشنایی ورزش وجود ندارد، زیرا شما و سردم‌داران حکومت‌ وحدت ملی آ‌‌‌ن‌قدر مصروف زد و بندهای قومی و سیاسی و سلیقه‌یی هستید که فرصتی هر چند اندک به ورزش ندارید.
گفتنی است که ناصرهوتکی در ۷ حمل امسال به حکم رییس‌جمهور غنی عنوان معاون فنی و مسلکی فدراسیون تکواندوی افغانستان گماشته شده بود.
ناصر هوتکی، یکی از چهره‌های شناخته‌شدۀ ورزش افغانستان و بنیان‌گذار تکواندوی پومسه در افغانستان نیز می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.