رییس بنیاد شهید احمدشاه مسعود: امسال هفته شهید زیرنام هفته وحدت و هم‌دلی گرامی‌ داشته می‌شود

گزارشگر:ناجیه نوری/ سه شنبه 16 سنبله 1395 - ۱۵ سنبله ۱۳۹۵

برنامه‌های فرهنگی، ختم‌قرآن‌کریم، اهدای خون، تنظیف و پاک‌سازی شهر از جمله برنامه‌های ویژه گرامی‌داشت از سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی و هفته شهید است.
رییس عمومی بنیاد شهید احمد شاه مسعود در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت قهرمان ملی کشور از برگزاری مراسم، برنامه‌های ویژه و ختم mandegar-3قرآن‌کریم در داخل و خارج افغانستان خبر داده گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌یی خواهیم داشت.
به گفته رییس بنیاد شهید مسعود: برنامه‌های مخلتف فرهنگی و اجتماعی به مناسبت سالروز شهادت قهرمان ملی در بیرون از افغانستان نیز برگزار خواهد شد.
احمدولی مسعود رییس بیناد شهید مسعود، روز دوشنبه (۱۵سنبله) در صحبت با رسانه‌ها با بیان این مطالب خطاب به جوانان گفت: به خاطر گرامی‌داشت بهتر از هفته وحدت در محافل ختم، برنامه‌های اهدای خون و حشر عمومی تنظیفی شهر کابل شرکت کنند.
آقای مسعود به خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط و وضعیت فعلی قرار بر این شد تا هفته شهید امسال هفته وحدت ملی نام‌گذاری شود.
او تأکید کرد، هفته شهید به تازه‌گی از سوی کمیته دولتی بزرگداشت از این هفته، به دلیل همدلی بیشتر میان مردم افغانستان امسال به‌نام هفته وحدت مسما شده است.
احمد ولی مسعود در این نشست خبری گفت: کاروان‌هایی که در سطح شهر بی‌نظمی ایجاد می‌کنند، مربوط بنیاد شهید مسعود نیست و نیروهای امنیتی با هرگونه بی‌‍نظمی در سطح شهر باید برخورد کنند.
مسعود تاکید کرد: “از کاروان‌هایی که در ۲- ۳ سال اخیر باعث آزار و اذیت مردم در سطح شهر کابل شده اند می‌خواهیم که به آرمان شهدا و به ویژه آرمان شهید مسعود احترام بگذارند و از گشت وگذار بدون جهت که سبب آزار و اذیت مردم می‌گردد، خود داری کنند”.
به گفته وی، افرادی که در پشت کاروان‌های گشت‌زنی مسلحانه در سطح شهر هستند، در پی مخدوش ساختن چهره شهید احمدشاه مسعود بوده و باید از این کارشان دست بردارند.
رییس بنیاد شهید مسعود، از جوانان طرفدار شهید مسعود می‌خواهد که از گشت‌و‌گذار مسلحانه و گروهی بدون جهت در سطح شهر کابل خود داری کنند.
به گفته وی، کمیسیون دولتی بزرگداشت از هفته وحدت، تمامی اقدامات امنیتی را روی دست می‌گیرند و نیازی نیست که جوانان از سلاح های دست داشته شان سوء استفاده کنند.
در چند سال اخیر، کاروان‌های مسلح در آستانه هفته شهید، در سطح شهر کابل به تیر اندازی‌های بی‌مورد پرداخته اند که سبب زخمی‌شدن شماری از شهروندان شده بود.
گرامی‌داشت از هفته شهید در بغلان و هرات
این درحالی‌ست که شهروندان ولایت بغلان هفتۀ شهید و پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور را گرامی داشتند.
همچنان نماینده‌گی بنیاد شهید احمدشاه مسعود در شهر هرات، به مناسبت فرا رسیدن هفته شهید و پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملى افغانستان، نمایشگاه عکس برگزار کرده است.
به گزارش خبرنگاران محلی در هرات، در این نمایشگاه تصاویری از شهدای دوران جهاد و مقاومت و شهدای پس از طالبان، شهدای خبرنگار و فرماندهان ارشد نظامی دوران پیش از طالبان، زمان طالبان و پس از آن، به نمایش گذاشته شده است.
همه ساله از ۱۸ سنبله که مصادف با شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود است در شهرهای مختلف افغانستان به شکل رسمی بزرگداشت می‌شود و به خاطر ارج گذاری به مقام شهدای کشور ۱۸سنبله رخصت عمومی و ۱۵ تا ۲۰ سنبله به نام هفته شهید، نام‌گذاری شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.