فرستاده سازمان ملل برای افغانستان: غنی و عبدالله نشان دهند که می‌توانند به‌طور موثر حکومت کنند

گزارشگر:شنبه 27 سنبله 1395 - ۲۶ سنبله ۱۳۹۵

mandegar-3تادامیچی یاماموتو، فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان، روز گذشته در نشست شورای امنیت این سازمان گفت که رهبران حکومت وحدت ملی باید به مردم و جامعه جهانی نشان بدهند که می‌توانند به‌طور موثر حکومت کنند.
آقای یاماماتو در مورد تنش‌ها بین رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور گفت که آن‌ها باید راه‌حل واقع‌بینانه و قابل انعطافی را در این باره پیدا کنند.
وی افزود که جامعه جهانی به حمایت‌اش از حکومت وحدت ملی ادامه می‌دهد.
تادامیچی یاماموتو در مورد صلح در افغانستان گفت که صلح یک ضرورت مهم برای این کشور است.
آقای یاماموتو افزوده که وضعیت امنیتی در سال ۲۰۱۶ وخیم تر شده و تلفات افراد ملکی به‌خصوص کودکان افزایش یافته است.
وی گفت که در شش ماه اول سال جاری میلادی، ۳۸۸ کودک در این کشور کشته شده‌اند.
فرستاده سازمان ملل برای افغانستان گفت که به اثر جنگ‌های اخیر صدها خانواده بی‌جا شده‌اند.
تنش‌های رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور
یک ماه قبل، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور با انتقاد از رییس جمهور غنی گفته بود که کسی که حوصله بحث را نداشته باشد لیاقت ریاست را ندارد.
وی هم‌چنان در مراسمی تجلیل از روز جوانان افزوده بود: «محترم رییس‌جمهور صاحب افغانستان که در جریان سه ماه گذشته به مدت یک یا دو ساعت وقت ملاقات یک به یک با رییس اجراییه خود را نداشته باشد، باقی وقت‌اش در چه می‌گذرد؟»
آقای عبدالله گفته بود که حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافق‌نامه سیاسی به میان آمده اما رییس‌جمهمور غنی طبق آن توافق‌نامه عمل نکرده است.
ارگ ریاست جمهوری در مورد صحبت‌های داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور واکنش نشان داده و اعلام کرد که صحبت‌های عبدالله عبدالله در مطابقت با موازین و روحیه دولت‌داری نیست.
پس از آن، رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور با یک دیگر چهار دیدار داشتند و ریاست اجراییه اعلام کرد که در این دیدارها به توافقاتی دست یافته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.