ازدواج با کدام زنان دردسرساز است؟

گزارشگر:داکتر حسین ابراهیمی‌مقدم/ دو شنبه 5 میزان 1395 - ۰۴ میزان ۱۳۹۵

بخش نخست/

mandegar-3در ابتدای این یادداشت به آقایان مجرد توصیه می‌کنم: بی‌دلیل روی همۀ دختران عیب نگذارند؛ زیرا زنِ خوب بسیار است و حتا به‌جرأت می‌توان گفت که زنان خوب، بیشتر از مردان خوب هستند.
هیچ‌گاه نگویید قصد دارید برای همیشه مجرد بمانید. اما برای این‌که بدانید چه زنی زنِ زنده‌گی نیست و بی‌جهت بر همۀ خانم‌ها انگ نزنید، به مشخصات زنانی که ازدواج با آن‌ها دردسرساز است، اشاره می‌گردد.
مال‌دوست‌ها
در این تقسیم‌بندی بیشترین توجه به دخترانی است که به‌خاطر داشتن خانوادۀ مرفه پدری، از هنرهایی مثل خانه‌داری، توجه به همسر، احترام به خانواده و اقوامِ همسر و محبت و رعایت حرمت‌های زنده‌گی زناشویی بهره‌یی نبرده‌اند و اعتقاد دارند چون ثروتمند اند، کسی نباید به آن‌ها بگوید بالای چشم‌شان ابروست و کسانی را که فاقد این امتیاز هستند، بی‌ارزش و بی‌عرضه می‌دانند. البته در مقابل آن‌ها هستند دختران ثروتمندی که چنین نمی‌اندیشند و به سایر ارزش‌های واقعی زنده‌گی واقف‌اند.
مُدپرست‌ها
به زبان طنز، دختران مدپرست را دختران ” مُخ‌کوچک” لقب داده‌اند؛ زیرا از واقعیت‌های زنده‌گی و دشواری‌هایش بی‌اطلاع هستند؛ بنابراین در بحران‌ها و در فشار و تنگناهای زنده‌گی تاب‌وتحمل خود را از دست می‌دهند. از آن‌جا که آراسته‌گی زینت هر زن است، هیچ‌کس حق ندارد در خارج از چهارچوب اخلاق، قانون و شرع، به دختران بگوید خود را آرایش نکنید یا این‌که لباس‌های زیبا نپوشید و…، فقط کار از جایی عیب پیدا می‌کند که زن بخواهد خود را هر دم به رنگی درآورد.
خداوند همۀ زنان را زیبا آفریده است، اما یکی از معایب جامعۀ ما این است که اگر دختری کمی هم از زیبایی بهره‌مند باشد، تمام فامیل و دوستان دایم از کودکی می‌گویند چه دختر زیبایی است! و آن‌قدر این جمله طی سال‌ها تکرار می‌گردد که دخترک معصوم حتا اگر خودش هم نخواهد، ناخودآگاه نازدانه و ازخودراضی بار می‌آید. دخترانی که چنین شخصیتی دارند، به دلیل این‌که مدام مورد توجه اطرافیان قرار می‌گیرند، دیگر نیازی نمی‌بینند برای ارتباط با اطرافیان یا بهبود روابط اجتماعی با دیگران تلاشی کنند.
آن‌ها تصور می‌کنند هنرهای آشپزی، خانه‌داری و خلاصه کدبانوگری برای آن‌ها لازم نیست. این قبیل دخترانْ غرور زیاد و مخربی دارند، چون در کودکی توجه زیادی به آن‌ها شده و هرچه را که می‌خواسته‌اند، اطرافیان در اختیارشان گذاشته‌اند؛ از این‌رو فکر می‌کنند پس از ازدواج نیز بقیۀ درهای زنده‌گی روی همین پاشنه می‌چرخد و حاضر نیستند در ناملایماتی که در هر زنده‌گی‌یی پیش می‌آید، تلاش و صبر بکنند؛ زیرا آن‌ها آموخته‌اند که زیبایی تنها عامل موفقیت در زنده‌گی است…

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.