طالبان در بغلان چندین موتر مهمات نیروهای امنیتی را به دست آوردند

گزارشگر:یک شنبه 18 میزان 1395 - ۱۷ میزان ۱۳۹۵

تاج محمد جاهد وزیر امور داخله کشور به خاطر بررسی وضعیت امنیتی به شمال کشور سفر کرده است.
آقای جاهد روز شنبه در نشست خبری در بغلان می‌گوید، طالبان بر کاروان اکملاتی نیروهای امنیتی که از ولایت بغلان به کندز می‌رفتند، حمله کردند و پس از چندین ساعت درگیری با نیروهای امنیتی چندین موتر تجهیزات و اکمالات نظامی را باخود بردند.
mandegar-3به گفتۀ آقای جاهد، طالبان چندین موتر مهمات و لباس نظامی که در حال سوخت بودند را به کندز انتقال دادند.
از سویی هم باشنده‌گان ولسوالی بغلان مرکزی میگویند، طالبان مسلح روز پیش کاروان اکمالاتی نیروهای امنیتی را مورد حمله قرار دادند و با آتش کشیدن شماری از موترهای این کاروان، چندین موتردیگر را با خود بردند.
در همین حال شب پیش طالبان مسلح بر پاسگاه‌های نظامی در بغلان مرکزی حمله‌ور شدند و پس از چندین ساعت نبرد دو پاسگاه منطقۀ جرخشک و سرک ۱۲ ولسوالی بغلان مرکزی را تصرف کردند و شاهراه بغلان- کندز را به روی ترافیک مسدود کردند.
اما امیرگل حسن‌خیل، آمیر امنیت فرماندهی پولیس بغلان می‌گوید، پیش از چاشت روز شنبه این پاسگاه‌ها را دوباره از کنترل طالبان بیرون کرده اند و شاهراه بغلان- کندز نیز به روی رفت‌وآمد مسافران باز است.
در این آواخر طالبان حملات‌شان را بالای ولایت‌های کندز، بغلان و هملند افزایش داده اند.
هم‌اکنون کندز میدان گرم نبرد میان طالبان و نیروهای امنیتی شده است و دامنۀ این نامنی‌ها به ولایت بغلان نیز رسیده و در حال حاضر در چندین جبهه نبرد سخت میان نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد.
مجتبا و نظیف الله، دوتن از سربازان گیرمانده در محاصرۀ طالبان می‌گویند که آنان از ۴ روز به این سو در تپه قرغان در محاطره اند و حکومت هیچ توجهی به خاطر بیرون شدن‌شان نکرده است.
این سربازان در تماسی به سلاموطندار می‌گویند که اگر حکومت به آنان تجهیزات نظامی و خوراکی برساند، آنان تا پای مرگ در برابر دشمنان کشور مبارزه می‌کنند.
اما عبدالستار بارز، والی بغلان می‌‌گوید، عملیات برای نجات سربازان آغاز شده است و تا پایان روز نیروهای تازه نفس به کمک این سربازن می‌شتابند و تجهیزات نیز به آنان می‌فرستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.