معذرت‌خواهی کافی نیست!

گزارشگر:امیری/ سه شنبه 20 میزان 1395 - ۱۹ میزان ۱۳۹۵

رییس امنیت ملی به دلیل کم‌کاری و غفلت در حفاظت از ولایت کندز معذرت خواست.
او دلیل عمده سقوط ولایت کندز را اختلافات میان والی و اعضای شورای ولایتی این ولایت عنوان می‌کند!
آقای استانکزی همچنان می‌گوید: به دلیل این‌که اولویت ما نابودی داعش بود؛ طالبان از راه رسیدند و برخی مناطق را تصرف کردند.
mandegar-3درباره این اظهارات عرض کنم: اولاً. بی‌پروایی و غفلتی‌که در برابر جان، مال و عزت مردم کندز صورت گرفته است، با یک معذرت‌خواهی بخشیده نمی‌شود. کندز آباد و شکوفا به دلیل بازی‌های استخباراتی- سیاسی چندتن معدود به جهنم تبدیل شده است. دست‌کم هفتاد درصد شهروندان کندز آواره شده‌اند. یک معذرت‌خواهی عادی نمی‌تواند از عمق درد و رنج مردم بکاهد.
دوم. به نظر نمی‌رسد بازی به این اندازه کوچک باشد که اختلاف عادی والی و اعضای شورای ولایتی سبب فروپاشی ولایت گردد. بازی بزرگتر از چارچوپ‌های ذهنیِ والی مظلوم کندز است! او اصلاً نمی‌داند که چگونه و چه اتفاقی افتیده است!
سوم. افغانستان همواره از پاکستان به خاطر تفکیک قایل‌شدن میان تروریستان خوب و بد انتقاد کرده است. پاکستان تروریستانی را که منافع این کشور را ضربه زده‌اند، مورد حمله قرار داده و از کشتن طالبان افغانی اجتناب کرده است.
اما حالا افغانستان میان تروریسم تفکیک قایل می‌شود. چرا باید طالب را به حال خودش رها کرد و به دنبال نابودی داعش برآمد؟ طالب و داعش هر دو تروریست هستند. هر دو رحمی به کودک، زن و مرد این سرزمین نکرده‌اند. بنابراین نابودی هر دو گروه تروریستی یک اولویت محسوب می‌شود. از اظهارات رییس امنیت ملی پیداست که به طالبان میدان مانور داده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.