نواز شریف و حسین احمد در پاسخ به نامه‌های کرزی: ما هم از تروریسم رنج می‌بریم

- ۲۷ عقرب ۱۳۹۱

نواز شریف و قاضی حسین احمد در پاسخ نامه‌‎های حامد کرزی نوشته اند که افغانستان و پاکستان هردو از مصبیت تروریزم و افراطیت رنج می‌برند.
نواز شریف رهبر مسلم لیگ شاخه نواز و قاضی حسین احمد رهبر سابق جماعت اسلامی پاکستان پاسخ نامه‌های رییس‌جمهور کرزی را که اخیراً عنوانی وی و سایر رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان مبنی بر همکاری مشترک هر دو کشور در جهت مبارزه عملی و جدی بر ضد تروریزم و افراطیت و همچنان تقبیح حمله تروریستی بر ملاله یوسفزی ارسال گردیده بود، فرستاده اند.
براساس خبرنامه ریاست‌جمهوری، نواز شریف در جواب نامه حامد کرزی ضمن تشکری و قدردانی عمیق از وی به خاطر شریک نمودن نظرشان در رابطه به حمله بر ملاله یوسفزی نوشته است که من کاملاً با شما موافق هستم که این جرم فراموش ناشدنی بوده و هیچگونه توجیه برای این عمل تروریستی وجود ندارد.
نواز شریف احساسات حامد کرزی را قابل قدر دانسته گفت: هر دو کشور از مصبیت تروریزم رنج می‌برند و من خودم هدف حمله تروریستی قرار گرفتم، از چند سال بدینسو بالای این مساله عمیقاً فکر می‌کنم و درک می‌کنم که همه ما به یک چالش بزرگ مواجه هستیم و نیاز است که دانشمندان و اهل قلم گردهم آیند و گفت‌وگوی صادقانه و جدی را به خاطر فایق آمدن به این پدیده شوم جست‌وجو کنند.
رهبر مسلم لیگ تصریح کرد: این حمله تنها بالای یک دختر معصوم توسط عناصر گمراه و نادان نیست بلکه علایم ناراحتی ای است که جوامع چندین کشور اسلامی را به شمول افغانستان و پاکستان پریشان کرده است.
وی در این نامه تاکید نموده است که تنها استعمال قوه بر علیه آن‌هاییکه در فعالیت‌های تروریستی و افراط‌گرایی دخیل هستند، بسنده نیست، بلکه به یک روش جامع که شامل سرمایه‌گذاری در معارف، ایجاد شغل و اصلاحات اداری که حکومت داری بهتر را تضمین نماید، نیاز اساسی است تا در طرز تفکر و سلوک مردم تغییرات درستی را به وجود آورد.
همچنان قاضی حسین احمد رهبر سابق جماعت اسلامی پاکستان ضمن ارسال نامه جداگانه‌یی به جواب نامه آقای کرزی از ابراز نگرانی رییس‌جمهور در مورد تروریزم و آینده اطفال به خصوص حمله جبونانه بالای ملاله یوسفزی، اظهار امتنان نموده است.
وی برای رییس جمهور حامد کرزی نگاشته است که هیچ فردی بیشتر از شما در مورد قتل عام هزاران ملاله در افغانستان و پاکستان که در اثر مداخلات خارجی ها انجام می‌شود، ملتفت نیست.
رهبر سابق جماعت اسلامی پاکستان در جواب نامه رییس جمهور، ریشه تمام مشکلات را در مداخلات خارجی دانسته، تاکید نموده است که برای تامین صلح باید منطقه از تمام انواع مداخلات خارجی رهایی یابد. قاضی حسین احمد همچنان برای رفع مشکلات موجود بر ضرورت یک اجماع بین الافغانی و یا جرگه تاکید کرده، از همکاری خویش در این راستا اطمینان داده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.