مربی تیم هفده سال کشور: سفارت افغانستان در هندوستان از ما حمایت نکرد

گزارشگر:سه شنبه 27 میزان 1395 - ۲۶ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3تیم ملی فوتبال هفده سال افغانستان که غرض شرکت در رقابت‌های سوبروتو کپ به هند رفته بود، در پنجمین رقابت گروهی در برابر تیم هفده سال برازیل، با نتیجۀ ۲-۰ شکست خورد و از راهیابی به دور حذفی باز ماند.
این نخستین‌بار در تاریخ فوتبال افغانستان و برازیل است که دو تیم آن دو کشور به مصاف هم می‌روند.
در این رقابت‌ها که ۴۸ تیم از کشور‌های مختلف و کلپ‌های فوتبال داخل هند شرکت کرده بودند، در هشت گروه به مصاف هم رفتند که از هر گروه تنها یک تیم به دور حذفی راه میافت.
تیم افغانستان در رقابت‌های گروهی با تیم‌های اندونیزیا، لیورپول هند و اکادمی ممبئی رقابت کرد که با نتایج ۱-۰، ۱-۰ و ۲-۰ به پیروزی رسید، اما در رقابت با برازیل ۲-۰ شکست را متقبل شد.
علی عمری، مربی تیم هفده سال فوتبال افغانستان به رادیوآشنا گفت که باوجود بازی بسیار بلندِ تیم برازیل، بازیکنان تیمش توانستند بازی خوبی به نمایش بگذارند.
رقابت افغانستان با برازیل، نخستین دیدار فوتبال افغانستان با یک تیم برازیلی در تاریخ این کشور می‌باشد.
آقای عمری که در کنار حمید مقصودی، مسوولیت تیم هفده سال افغانستان را به عهده دارد، تأکید کرد که از “نحوۀ کارکردگی ملی‌پوشان هفده سال افغانستان راضی است، چرا که با امکانات که در دست دارند، در کنار کار‌های دیگر به تمرینات فوتبال می‌پردازند و باوجود آن توانستند با تیم‌های حرفه‌یی مانند برازیل مصاف دهند.”
اما، علی عسکر لعلی، کمک مربی پیشین تیم ملی فوتبال افغانستان در یک صحبت ویژه با رادیوآشنا گفت: “فدراسیون فوتبال در عرصۀ تقویه و رشد فوتبال در سطح نوجوانان و جوانان داخل افغانستان کارکردگی لازمی را انجام نمی‌دهد و بیشتر بازیکنان که در همچو تیم‌ها شرکت می‌کنند، از تیم‌های مختلف داخل شهر کابل انتخاب می‌گردند.”
آقای لعلی تأکید ورزید که فضای ایجاد شدۀ کنونی در داخل فدراسیون فوتبال افغانستان سبب شده تا تیم‌های فوتبال “مادر” مانند میوند، پامیر، جوانان میهن، شیوا، اتحاد و…، نتوانند مانند گذشته به تربیه بازیکنان بپردازند.
او از مسوولین خواست، برای بهتر شدن و بلندرفتن سطح بازی فوتبال در افغانستان توجه “ویژه‌یی به تیم‌های مادر صورت گیرد، تیم‌های که تولید کننده و تربیه کنندۀ بازیکنان نخبه به تیم‌های ملی در عرصۀ تاریخ فوتبال افغانستان بوده است.”
اما آقای عمری از عدم توجه و علاقه‌مندی سفارت افغانستان در دهلی جدید شکایت کرده می‌گوید: “باوجود تماس‌های مکرر ما با سفارت، هیچ یک از اعضای دیپلوماتیک افغانستان در هند در طول اقامت تیم ملی در آن کشور سری با ما نزده و برخلاف، نماینده‌گان دیپلوماتیک سایر کشور‌ها که در میدان در کنار ورزشکاران‌شان حضور داشتند، هرگز به تماشا یا حمایت تیم حضور نیافتند.”
در تیم هفده سال افغانستان، احمد مصور دروازه‌بان، امیرعلی، جاوید و مرتضی مدافعین، عبدالرشید، صادق، رامین، فیصل، حبیب‌الله، نوید و سید رامین، فرشاد، شیر محمد، حامد و شایق شامل بودند.
این رقابت‌ها که هر سال در هند برگزار می‌شود، افغانستان پس از چند سال محرومیت یکبار دیگر فرصت اشتراک را به دست آورده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.