مثبت‌اندیشی و پشت‌کار، راز موفقیت ورزشکار است

گزارشگر:ننگیالی عثمانی/ شنبه 8 عقرب 1395 - ۰۷ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3یما سعیدی؛ افغانستانی الاصل آلمانی است که به تاریخ ۱۹۹۳ در شهر دیوان کشور آلمان به دنیا آمده است. او در سال ۱۹۹۹ میلادی شامل دبیرستان شد و بعد از پایان دبیرستان، در یکی از انستیتیوت ارتوپیدی وارد آموزش‌های عالی گردید که با پایان این رشته، شامل کار شد. او در حال حاضر در سه رشتۀ ورزشیِ موی‌تای، تای‌بکس و کیک‌بکس ورزش می‌کنم و دستاورهای خوبی نیز به دسش آمده است. یما سعیدی با آن‌که در جرمنی به دنیا آمده و بزرگ شده است، اما به زبان فارسی به صورت کامل مسلط است و در کنار آن، آلمانی، انگلیسی و تایلندی نیز می‌داند. روزنامۀ ماندگار مصاحبه‌یی با آقای سعیدی انجام داده است که پیشکش‌تان می‌شود.
*آقای سعیدی وزرش را چه وقت آغاز کردید؟
من در سن ۶ ساله‌گی ورزش فوتبال را آغاز کردم و به تعقیب آن، در سن ۸ ساله‌گی وارد ورزش تای‌بکس شدم. در سال ۲۰۰۹ جهت آموزش‌های مسلکی رزمی موتای، عازم کشور تایلند گردیدم و اسناد لازم در این رشته را به دست آوردم. در سال ۲۰۰۹ و وارد آموزش کورس‌های مسلکی و مربی‌گری شدم و در این زمینه نیز مدرک به دست آوردم و به‌عنوان مربی در مکتب‌های خصوصی آموزش دادم و فعلاً هم به‌عنوان مربی رشتۀ موی‌تای فعالیت می‌کنم.
*چه دستاوردهایی در زمینۀ ورزش دارید؟
در کُل ۳۵ مسابقه در رشتۀ موی‌تای و کیک‌بکس و ۹ مسابقه در بخش بکس پرفشنل انجام داده‌ام که همه مسابقات به نفع تمام شده است. پنج کمربند قهرمانی شامل دستاوردهایم می‌باشد. سه‌بار قهرمان و یک‌بار پادشاه رشتۀ تای‌بکس شده‌ام. در سن ۱۵ ساله‌گی بهتری قهرمان آلمان شناخته شدم. ۸ مسابقۀ پروفشنل انجام داده‌ام که در چهار مسابقه حریفم را ناک‌اوت کردم. در سال ۲۰۱۵ با شکست حریف یونانی خود، کمربند طلا را به دستاوردم در سال ۲۰۱۶ در مسابقات بکس پروفشنل یکی از قهرمانان بکس اروپا را شکست دادم و با این پیروزی توانستم بهترین لقب بکسر کشور آلمان را به‌دست آوردم.
*به باور شما راز موفقیت یک ورزشکار در چه می‌باشد؟
اکثر افراد موفق وقت و زمان‌شان را با مثبت‌اندیشی می‌گذرانند و با افرادی که پی‌هم منفی بافی می‌کنند و به هیچ‌چیز امید ندارد، رابطه نمی‌گیرند. افراد موفق حتا در شرایط دشوار هم به جنبه‌های مثبت زنده‌گی تمرکز دارند و به توانی‌های خود اعتماد می‌داشته باشد. راز موفقیت من پشت‌کار و مثبت‌اندیشی می‌باشد.
*پیام‌تان به جوانان کشور چیست؟
جوانی که در زنده‌گی خود برنامه‌ریزی می‌کند و وقت و زمانش را از دست نمی‌دهد، زنده‌گی استوارتر دارد و از آن لذت بیشتر می‌برد، باید جوانان در زنده‌گی خود یک برنامۀ منظم و تقسیم اوقات مناسب به امور زنده‌گی خود داشته باشند و همواره تلاش کند تا برای پیشرفت و ترقی کشور خود بیندیشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.