نمایش ورزشی آب‌بازی در کابل برگزار شد

گزارشگر:سه شنبه 11 عقرب 1395 - ۱۰ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3فدراسیون ملی واتر پولو «آب‌بازی» کشور، نمایش آب‌بازی را به‌منظور تمرینات فصل زمستانی با شرکت ۳۶ ورزشکار برتر در حوض آب‌بازی آمو برگزار کرد.
در این رقابت‌ها ۳۶ ورزشکار نمایش زیرآبی و پروانه‌یی را به مدت یک روز به نمایش می‌گذارند و در سایر روزهای به تمرینات خود ادامه می‌دهند.
فردین ضیایی، معاون کمیتۀ ملی المپیک گفت: این نمایشات ورزشی در بخش‌های نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان برگزار شده و هدف از برگزاری این نمایشات، رشد و توسعۀ ورزش آب‌بازی در افغانستان است.
آقای ضیایی افزود: این نمایشات ورزشی به‌منظور آغاز تمرینات فصل زمستانی فدراسیون ملی آب‌بازی است و از سایر فدراسیون‌ها نیز می‌خواهیم که رقابت‌های زمستانی را شروع کنند.
ضیایی افزود: حوض آمو، اولین حوض آب‌بازی استاندارد در افغانستان است که سایر ورزشکاران می‌تواند در این حوض به تمرینات ادامه دهند.
او از برگزاری مسابقات آب‌بازی در سایر ولایات افغانستان به‌ویژه در کابل خبر داد و گفت: مسابقات آب‌بازی به زودی در نقاط مختلف شهر کابل در حوض‌های سر باز و بسته برگزار می‌شود تا سایر ورزشکاران نیز از آماده‌گی لازمی برخوردار شوند.
حاجی عوض، رییس حوض آب‌بازی آمو از برگزاری این نمایشات در حوض آمو استقبال کرده گفت: این نمایش نه‌تنها برای رشد جوانان افغانستان موثر است، بلکه می‌تواند از سوی ما یک نوع کمک به ورزشکاران باشد.
او در رابطه با مشکلات امنیتی گفت: زمانی که در افغانستان، ولایتی یا شهری سقوط می‌کند و یا حملات انتحاری می‌شود، حضور آب‌بازان در این ورزشگار کم‌رنگ می‌شود، ما از دولت افغانستان می‌خواهیم یک صلح و امنیت دایمی را در افغانستان فراهم بسازد.
آقای عوض اظهار داشت: برای کسانی که شوق و علاقه به ورزش آب‌بازی دارند، تخفیف ویژه‌یی در نظر گرفته‌ایم تا ورزشکاران به‌طور دایمی به تمرینات خود ادامه دهند.
آوا نوشت: فدراسیون ملی آب‌بازی در سال ۱۳۹۳ در افغانستان ایجاد و رسماً ثبت ریاست تربیت بدنی و ورزش افغانستان شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.