شورای عالی احزاب جهادی و ملی و شورای حراست و ثباتپادرمیانی می‌کنند

گزارشگر:چهار شنبه 12 عقرب 1395 - ۱۱ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3شورای عالی احزاب جهادی و ملی به رهبری صبغت الله مجددی و شورای حراست و ثبات به رهبری استاد سیاف، در نشت‌های جداگانه اعلام کردند که اختلاف مسوولان در دولت دحدت ملی را پایان می دهند.
این شوراها، برای حل اختلافات جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، داکتر عبدالله رییس اجرایی واحمدضیا مسعود نمانیده فوق‌العاده رییس‌جمهوری، و اشرف غنی رییس جمهور افغانستان تلاش می‌کند.
مسوولان این دو جریان سیاسی، روز گذشته در کابل اعلام کردند که برای حل اختلافات رهبران دولت وحدت ملی تلاش می‌کنند.
صبغت الله مجددی رییس جبهه ملی نجات و رهبر شورای عالی احزاب جهادی و ملی اعلام کرد ما با جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و اشرف غنی رئیس جمهور گفت‌وگو کرده‌ایم و بزودی اختلافات دوطرف رفع خواهد شد.
محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی و عضو شورای عالی احزاب جهادی و ملی نیز در این نشست گفت که در کنار دولت وحدت ملی هستیم و از برای تقویت آن تلاش خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه افغانستان نباید عرصه جنگ‌های نیابتی شود؛ از جامعه جهانی خواست تا کشمکش‌های خود را به افغانستان منتقل نکنند. استاد سیاف هم در اعلامیه یی از ادرس شورای حراثت و ثبات خواهان پایان یافتن اختلاف ها شده است.
آشکار شدن اختلافات رهبران حکومت وحدت ملی هفته گذشته در رسانه‌ها، بار دیگر اظهارات معاون اول اشرف غنی واکنش ریاست جمهوری افغانستان را برانگیخت.
پس از عقب نشینی از درگیری‌های ولایت فریاب جنرال دوستم معاون اول رییس جمهور مقامات دولت را به کار شکنی متهم کرد.
وی، رییس جمهور افغانستان را فردی قوم‌گرا دانست و اعلام کرد که حنیف اتمر مشاور امنیت ملی و معصوم ستانکزی رییس اداره امنیت ملی نیز با حمله به کاروان نظامی او قصد جان او را داشتند.
در واکنش به این اظهارات جنرال دوستم دفتر مطبوعاتی اشرف غنی نیز در بیانیه‌یی اعلام کرد: اظهارات معاون اول ریاست جمهوری به عنوان عضو کلیدی دولت در تمام ساختارها و تصمیم گیری‌های افغانستان تاثیرگذار است و خلاف شان و جایگاه اوست.
جنرال دوستم در حال حاضر در شمال افغانستان به سر می‌برد و گفته است تا زمانی که خواسته‌هایش برآورده نشود به کابل باز نخواهد گشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.