۴۰۰ هـزار آواره در یـک سال

گزارشگر:چهار شنبه 12 عقرب 1395 - ۱۱ عقرب ۱۳۹۵

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه در افغانستان اعلام کرده است که تا آخر سال ۲۰۱۶ میلادی، تعداد بیجاشده‌گان داخلی به خاطر جنگ‌ها و ناامنی‌ها به ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
این دفتر در تازه‌ترین گزارش خود نگاشته است که از اول سال جاری میلادی تا ماه اگست، در افغانستان ۲۴۵ هزار و ۳۰۰ نفر بیجا شده‌اند.
mandegar-3دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه گفته است که انتظار می‌رود که تا آخر سال میلادی، ۱۵۴ هزار و ۷۵۰ نفر در افغانستان به خاطر ناامنی‌ها بیجا شوند.
این دفتر آمار بیجاشده‌گان داخلی را از سرتاسر کشور خوانده است.
بر اساس این گزارش، بیجاشده‌گان بیشتر از ولایت‌های هلمند، بغلان، کندز، ارزگان، لغمان، فاریاب، بادغیس، غور، هرات، فراه، ننگرهار، لوگر، خوست، غزنی، سرپل، سمنگان، کنر، کاپیسا، بدخشان، تخار و جوزجان هستند.
این دفتر همچنان افزوده است که بیجاشده‌گان به کمک و حمایت نیاز دارند.
این در حالی است که سید حسین عالی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان روز دوشنبه در دیدار با جری سموسنگ، پژوهشگر ارشد دیدبان حقوق بشر در امور مهاجرین گفته است که در صورت عدم کمک به بیجاشده‌گان و مهاجرین، آنها زمستان سختی را پیش‌رو خواهند داشت.
در سال جاری میلادی، در اثر افزایش درگیرها در کشور، هزاران خانواده آواره شده‌اند و با مشکلات زیادی در کمپ‌ها به سر می‌برند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.