عبدالله در پانزدهمین اجلاس سازمان شانگهای: از عضویت افغانستان در شانگهای حمایت کنید

گزارشگر:شنبه 15 عقرب 1395 - ۱۴ عقرب ۱۳۹۵

رییس اجرایی در پانزدهمین اجلاس سازمان شانگهای تأکید کرد که تلاش‌های صادقانه دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان و جلب توجه پاکستان برای حمایت از روند صلح تا هنوز نتیجه قطعی نداشته است.
به گزارش خبرگزاری جمهور٬‌ عبدالله عبدالله٬‌ رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که روز پنجشنبه (۱۳عقرب) درپانزدهمین اجلاس سران سازمان mandegar-3شانگهای که در شهر بشکیک کشور قیرغیزستان برگزار شده بود سخنرانی کرد.
وی گفت:” امروز باردیگر زیرچتر سازمان همکاری‌های شانگهای گرد آمده‌ایم تا در باره قضایای مهمی که به صلح جمعی٬ امنیت و رفاه ما ارتباط می‌گیرد بحث نماییم”.
آقای عبدالله تاکید کرد که بدون دیدگاه وهمکاری مشترک و اراده سیاسی این سه هدف برآورده نمی شود.
آقای عبدالله دراین نشست خواستار حمایت کشورهای عضو این سازمان از افغانستان برای عضویت دایمی کشور دراین سازمان شده است.
وی تصریح کرد:”درخواست افغانستان برای عضویت دایمی در این سازمان، شاهد عزم متین حکومتم برای سهم‌گیری و کمک در مباحث و سیاست‌هایی است که از سوی این سازمان اتخاذ می‌گردد. بنابراین از اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای می‌خواهم تا از عضویت دایمی افغانستان در این سازمان، حمایت نمایند”.
رییس اجرایی تأکید کرد که افغانستان در یک مرحله دشوار و حساس قرار دارد وتلاش ها برای حفظ دست آوردهای ۱۵سال گذشته وبهبودی حکومت داری خوب زیاد صورت گرفته است.
وی از عدم امنیت و ثبات در افغانستان نگرانی کرد و گفت که تلاش‌های صادقانه افغانستان برای مذاکره با طالبان و جلب توجه پاکستان برای حمایت از روند صلح تا هنوز هیچ نتیجه قطعی در پی نداشته است.
آقای عبدالله دراین زمینه گفت:”امنیت و ثبات، هنوزهم مایه نگرانی مردم و حکومت افغانستان است. تلاش‌های صادقانه ما برای مذاکره با طالبان و جلب توجه پاکستان برای حمایت از روند صلح، تاهنوز هیچ نتیجه قطعیی درپی نداشته‌است”.
وی افزود که نیروهای امنیتی با شجاعت و توانمندی تمام به مبارزه علیه گروه‌های دهشت‌افگن که ریشه در بیرون از مرزهای افغانستان دارد٬‌ ادامه می‌دهد.
رییس اجرایی حکومت خواستار همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه مشترک علیه گروه های دهشت افگنی شده و آن را تهدید جدی برای منافع وثبات مشترک کشورهای منطقه خوانده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.