شماری از شهروندان کابل خطاب به حکومت: جلو اخاذی و دزدی شرکت‌های مخابراتی را بگیرید/ وزارت مخابرات: در حـال برنامـه‌ریـزی هستیـم!

گزارشگر:ناجیه نوری / یک شنبه 23 عقرب 1395 - ۲۲ عقرب ۱۳۹۵

شرکت‌های مخابراتی مانند سایر فاسدان، هر روز باعناوین مختلف از مردم اخاذی می‌کنند؛ اما حکومت هیچ‌گونه اقدامی و یا برنامه‌یی برای جلوگیری از این فساد و دزدی ندارد.
شماری از شهروندان کابل در تماس به روزنامه ماندگار می‌گویند: شرکت‌های مخابراتی با عناوین مختلف هر روز از پول کریدت کارت آنان دزدی می‌کنند؛ mandegar-3اما حکومت برای جلوگیری از این فساد هیچ برنامه‌یی ندارد.
به گفته آنان: از زمانی‌که شرکت‌های مخابراتی نرخ مکالمه را کاهش داده اند، از طرق مختلف و به عنوان‌های مختلف از کریدت کارت‌ها اضافه‌ستانی و اخاذی می‌کنند.
این شهروندان می‌گویند: در گذشته که مساله قرض دادن مطرح نبود، اضافه‌ستانی‌ها کمتر بود؛ اما اکنون که شرکت‌های مخابراتی برای شهروندان قرضه می‌دهند، در کنار مفادی که از قرضه‌ها دریافت می‌کنند، به عنوان دریافت قرضه از مردم اخاذی می‌کنند.
آنان با انتقاد از حکومت تاکید دارند که حکومت زمانی‌که از هر ۵۰ افغانی کریدت کارت ۵ افغانی مالیه دریافت می‌کند؛ باید به وضعیت نابه سامان شرکت‌های مخابراتی رسیده‌گی کرده و جلو اخاذی این شرکت‌ها را بگیرد.
مسوولان در وزارت مخابرات باتایید اخاذی و اضافه‌ستانی شرکت‌های مخابراتی از ارایه برنامه‌یی برای جلوگیری از اخاذی‌های شرکت‌های مخابراتی خبر می‌دهد.
مسوولان در وزارت مخابرات می‌گویند: ما شکایت‌های زیادی از شهروندان در خصوص اضافه‌ستانی‌ها شرکت‌های مخابراتی هم از مردم و هم از نهادها دریافت کردیم و در پی حل این معضل هستیم.
یاسین صمیم سخنگوی وزارت مخابرات می‌گوید: یک تیم برای ایجاد برنامه دریافت شکایات انلاین کار می‌کنند که به طور روزمره شکایات را دریافت تا از این طریق شرکت‌های مخابراتی را پاسخ‌گو بسازیم.
صمیم گفت: اما در حال حاضر شهروندان می‌توانند از طریق کد ۹۹۹ و ۹۹۸ شکایات شان را با وزارت مخابرات در میان بگذارند تا به آن رسیده‌گی صورت گیرد.
او افزود: ما در وزارت مخابرات یک اداره به نام اداره تنظیم مخابراتی داریم که وظیفه آن رسیده‌گی به شکایات و نظارت از کنترول کیفیت خدمات مخابراتی است که هموطنان از طریق کد ۹۹۹ و۹۹۸ شکایات شان را در این اداره درج می‌کنند.
سخنگوی وزارت مخابرات، از برگزاری یک جلسه فوق‌العاده در هفته روان به خاطر رسیده‌گی به این مشکلات خبر داده تاکید کرد: در این جلسه روی سه موضوع مهم، کیفیت خدمات، نرخ مکالمات داخلی و اضافه‌ستانی‌ها بحث صورت خواهد گرفت.
صمیم می‌گوید: وظیفه مخابرات دفاع از حقوق مستهلیکین است؛ بنابراین ما این موضوع را به طور جدی پی‌گیری می‌کنیم و یکی از موضوعات اصلی جلسه هفته روان ما با شرکت‌های مخابراتی اضافه‌ستانی‌ها خواهد بود.
او تصریح کرد: با توجه به وضعیت خاص افغانستان ما نمی‌توانیم انتظار یک نظارت ایدال را داشته باشیم؛ اما مکانیزم‌های نظارتی وجود دارد و جلسات هفته‌وار ما جریان دارد و شکایت دسته‌بندی‌ها شده و بررسی می‌شود؛ ولی ما می‌پذیریم که مشکلات وجود دارد که باید به آن رسیده‌گی شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.