پایگاه بگرام به روی ۳۰۰۰ کارگر بسته شد

گزارشگر:چهار شنبه 26 عقرب 1395 - ۲۵ عقرب ۱۳۹۵

چهار روز پیش انفجاری در داخل پایگاه بگرام ۴ کشته و ۱۷ زخمی برجا گذاشت. در نخست مقام‌های گفتند که ورود انتحاری و انتقال مواد انفجاری به داخل پایگاه محال است، اما پس از بررسی‌های ابتدایی معلوم شد که حمله انتحاری بوده و توسط یکی از کارگران انجام شده است.
mandegar-3این رویداد سبب شد تا درِ پایگاه بگرام به روی بیش از ۳ هزار کارگر بسته شود.
بررسی‌های ابتدایی حاکی از آن است که انتحارکننده فردی به نام عنایت‌الله بوده و از پنج سال بدین‌سو در پایگاه بگرام کار می‌کرده است.
دو تن از کارگران این پایگاه که نخواستند نام‌‌شان فاش شود به سلام‌وطندار می‌گویند، از سه روز بدین‌سو درِ پایگاه بگرام بسته است و آنان «در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.»
وحید صدیقی، سخنگوی والی پروان با تأیید بی‌سرنوشتی بیش از ۳ هزار کارگر این پایگاه می‌گوید، عنایت‌الله عضو گروه طالبان بود اما چند سال پیش دست از جنگ کشید و به صلح پیوست؛ اما زلمی صبور، رییس دفتر ولایتی شورای عالی صلحِ پروان، از پیوستن این مرد به روند صلح اظهار بی‌خبری می‌کند.
بگرام در شمال کشور یکی از کلیدی‌ترین پایگاه‌های ایالات متحده در افغانستان است. این پایگاه پیش از این هرازگاهی شاهد اصابت موشک‌هایی بود و باری هم حملۀ کنندۀ انتحاری تا دمِ درِ این پایگاه خودش را رساند و انفجار داد، اما این نخستین حمله در داخل این پایگاه است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.