افراد موفق ‌ از تنبلی بیـزارند!

گزارشگر:شنبه 29 عقرب 1395 - ۲۸ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3آدم‌های موفق هم مثل سایر مردم در طول روز ۲۴ ساعت وقت دارند. این، یعنی دلیل ناموفق بودن، کمی وقت نیست! موفق‌ها می‌دانند از ۱۴۴۰ دقیقۀ عمرشان در یک روز چه‌طور باید استفاده کنند. اما مشکل ناموفق‌ها، کار داشتن و وقت نداشتن نیست، بلکه تنبلی است! برای موفق شدن باید یاد بگیریم چه‌طور برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم ساعاتی از روز را به تغذیه، ورزش و سلامت بدن‌مان اختصاص دهیم. در این‌جا قصد داریم هفت راهکار ساده را به شما آموزش دهیم تا با اجرا و به‌کارگیری آن‌ها، وقت بیشتری در طول روز پیدا کرده و کمی به خودتان برسید. اما قبل از آن‌که فهرست را با هم مرور کنیم، یادآوری می‌کنم که شما به بیش از ۴ ساعت ورزش در هفته نیاز ندارید؛ کافی‌ست تنها ۳/۲ درصد از زمان‌تان را هر هفته به ورزش اختصاص دهید.
کمتر تلویزیون تماشا کنید
وقتی روبه‌روی تلویزیون می‌نشینید، به چه چیزی نگاه می‌کنید؟ به چه فکر می‌‌کنید؟ پاسخ سوال این است که به صفحۀ تلویزیون و برنامه‌یی که پخش می‌شود، نگاه می‌کنید و نمی‌توانید به موضوعی غیر از موضوع آن برنامه فکر کنید! اگر تماشای تلویزیون را قطع کنید یا کاهش دهید، وقت زیادی پیدا می‌کنید که می‌توانید آن را به دیگر خوش‌گذرانی‌های مفید اختصاص دهید. هر بار که تلویزیون را روشن می‌کنید، این سوال را از خودتان بپرسید: آیا می‌توانید این وقت را به کار مفید دیگری اختصاص دهید؟ در اکثر موارد جواب آری است!
آینده‌نگر باشید
یکی از مسایلی که می‌تواند در مدیریت زمان به شما کمک کند، برنامه‌ریزی کارها یک روز جلوتر است. کافی است شما هر شب قبل از خوابیدن در یک برگه کارهایی که باید فردا انجام دهید را یادداشت کنید و آنها را برحسب اولویت طبقه‌بندی کنید. می‌توانید این لیست را در طول روز همراه خود داشته باشید. اگر هیچ ایده‌یی در مورد کارهایی که فردا می‌خواهید انجام دهید ندارید، مطمیناً وقت زیادی از دست خواهید داد. وقتی نمی‌دانید چه کاری دارید یا کِی می‌خواهید آن را انجام دهید، مشکلات بیهودۀ بسیاری سر راه‌تان سبز می‌شوند و همه‌چیز به کندی پیش خواهد رفت.
مرتب ورزش کنید
تحقیقات نشان داده کسانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، انرژی بیشتری دارند! فرمول ساده‌یی در این میان حکم‌فرماست؛ انرژی بیشتر یعنی به دست آوردن سریع‌تر بیشتر آن چیزهایی که می‌خواهید.
رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید
شاید فراموش کرده‌اید که وقتی یک غذای سالم حاوی پروتیین، مواد معدنی و ویتامین با چربی و نمک کم می‌خورید، بدن هرچه می‌خواهد جذب می‌کند و سالم و قوی می‌شود، در نتیجه شما انرژی کافی برای انجام کارها در طول روز را دارید؛ اما وقتی به بدن مواد مورد نیازش نرسد، شما دچار خستگی زودهنگام می‌شوید.
وقت کمتری را به تلفن و چت اختصاص بدهید
مکالمه‌های تلفنی شخصی، بدترین نوع مکالمات هستند و دلیل اصلی کمبود وقت در روز به شمار می‌روند. اگر شما دوست دارید که مقداری از زمان‌تان را صرف صحبت با دوستان‌تان پای تلفن کنید، این زمان را به اوقاتی موکول کنید که کارهای مهم روزانه‌تان به اتمام رسیده است، در ضمن بهتر است برای تلفن محدودیت زمانی تعیین کنید، به‌طوری که تنها ۵ دقیقه مهلت حرف زدن داشته باشید و پس از اتمام آن تلفن قطع شود.
سریع‌تر باشید
برخی از افراد کارها را آرام و کند انجام می‌دهند، در حالی که اگر تنها کمی حس کنند کاری که انجام می‌دهند، فوری است و سرعت خود را بالا ببرند، حداقل یک ساعت در روز وقت اضافه خواهند آورد.
مریض نشوید
یک قانون کلی وجود دارد: اگر زمانی را برای خوب بودن اختصاص ندهید، بیمار خواهید شد! ورزش کنید، غذای سالم بخورید و به سلامت خود اهمیت دهید! اگر از گوشه کنار وقت‌هایی که به خود اختصاص می‌دهید بزنید تا بیشتر کار کنید، به جای آن‌که پیشرفت کنید، در طول زمان به تدریج پسرفت خواهید کرد. اگر مراقب خود نباشید، ممکن است مریض شده و روی تخت شفاخانه بیفتید. پس مراقب خود باشید!
ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: www.salamat.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.