نگرانی‌ها از بدترشدن وضعیت امنیتی در بغلان

گزارشگر:شنبه 6 قوس 1395 - ۰۵ قوس ۱۳۹۵

ﺷﻤﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺷﻨﺪﻩ‌گان ﺑﻐﻼﻥ ﺍﺯ شکل‌گیری نیروهای مسلح غیرمسؤول زیر نام خیزش‌های مردمی نگران اند. به گفتۀ آنان، ایجاد این نیروها نه تنها که در تأمین امنیت این ولایت موثر نبوده، بلکه سبب افزایش ناامنی‌ها نیز شده است.
شماری از باشنده‌گان بغلان می‌گویند، افرادی که زیر نام خیزش‌های مردمی از حکومت اسلحه گرفتند، از مردم باج‌گیری می‌کنند و در برخی موارد با هم mandegar-3درگیر می‌شوند.
سیدعارف عابد، مسؤول شبکۀ نهادهای جامعۀ مدنی بغلان می‌گوید، افراد مسلح غیرمسؤول زیر نام خیزش‌های مردمی در این ولایت از حکومت اسلحه گرفتند و به جای کمک به تآمین امنیت به آزارواذیت باشنده‌گان بغلان می‌پردازند.
فعالان مدنی و باشنده‌گان بغلان هشدار می‌دهند که اگر حکومت روند توزیع سلاح به افراد غیرمسؤول را متوقف نکند، پیامدهای بدی را برای حکومت و مردم این ولایت خواهد داشت.
ﺍﻣﺎ ﻣﺤﻤﻮﺩﺣﻘﻤﻞ، ﺳﺨنگوﯼ ﻭﺍلی ﺑﻐﻼﻥ ﻓﻌﺎلیت نیرﻭﻫﺎﯼ خیزﺵ ﻣﺮﺩمی ﺭﺍ نیاز جدی می‌داند و می‌گوید، با افزایش ناامنی‌ها در جریان یک‌سال گذشته، مسؤولان امنیتی تصمیم گرفتند تا شماری از باشنده‌گان بغلان را به حمایت از نیروهای امنیتی در برابر مخالفان حکومت مسلح کند.
به گزارش سلام وطن دار، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله با این که از ایجاد نیروهای خیزش مردمی حمایت می‌کند، اما توزیع سلاح به افراد غیرمسؤول را رد می‌کند. به گفتۀ او، مسؤولان امنیتی در هیچ ولایتی برای افراد غیرمسؤول سلاح توزیع نمی‌کنند و با افراد مسلح غیرمسؤول برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
نیروهای خیزش مردمی در جریان یک ماه گذشته در شهر پلخمری و شماری از ولسوالی‌های این ولایت با هم درگیر شدند که بیشتر غیرنظامیان آصیب دیدند.
بر اساس آمارهای داده شده، هم‌اکنون بیش از ۴ هزارتن زیر نام خیزش‌های مردمی در این ولایت مسلح شده اند

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.