مناسبات ورزشی افغانستان و ترکمنستان گسترش می‌یابد

گزارشگر:دو شنبه 8 قوس 1395 - ۰۷ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3در دیدار روسای جمهور افغانستان و ترکمنستان بر گسترش فعالیت‌های ورزشی در افغانستان تأکید شد.
قربان‌قلی بردی محمدوف، رییس‌جمهور ترکمنستان پیشرفت‌های ورزش افغانستان و موفقیت جوانان افغانستان را قابل ستایش دانست و گفت: ما آماده هستیم تا زمینۀ تمرینات ورزشی را برای جوانان ورزشکار افغانستان در داخل این کشور فراهم سازیم.
محمداشرف غنی رییس‌جمهور کشور و قربان‌قلی بردی محمدوف، رییس‌جمهوری ترکمنستان در دیدارشان، بر تقویت مناسبات و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف بین ۲ کشور تأکید کردند.
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری افغانستان نوشته است: در این دیدار که شب گذشته در اقامتگاه رییس‌جمهور افغانستان در پایتخت ترکمنستان انجام شد، رییس‌جمهور ترکمنستان، حضور محمد اشرف غنی را به کشورشان خیر مقدم گفت و از پذیرفتن دعوت جهت شرکت در «کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار» از او تشکر کرد.
رییس‌جمهور ترکمنستان در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های ورزش افغانستان و موفقیت جوانان افغانستان در عرصۀ ورزشی، گفت: ما آماده هستیم تا زمینۀ‌ تمرینات ورزشی را برای جوانان ورزشکار افغانستان در داخل کشورمان فراهم سازیم.
محمد اشرف غنی نیز از استقبال گرم و مهمان‌نوازی رییس‌جمهور ترکمنستان ستایش کرد و گفت: تحکیم روابط و همکاری‌ها طی یک و نیم سال گذشته بین ۲ کشور، سبب پیشرفت و توسعۀ منطقه شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.