“استقبال گرم” از اشرف‌غنی در بلـــخ

گزارشگر:چهار شنبه 10 قوس 1395 - ۰۹ قوس ۱۳۹۵

رییس‌جمهور غنی در سفر به ولایت بلخ، از کارکردهای مقام‌های محلی این ولایت ستایش کرد.
آقای غنی پس از افتتاح خط آهن آقینه، شام روز دوشنبه به منظور غم‌شریکی و اظهار همدردی با مردم ولایت بلخ وارد شهر مزارشریف گردید.
براساس خبرنامه ارگ، رییس‌جمهور از سوی عطا محمد نور و شماری از مقامات محلی، بزرگان و وکلای این ولایت در شورای ملی مورد استقبال گرم mandegar-3قرار گرفت. او نخست به زیارت روضۀ شریف رفت و ضمن اتحاف دعا، از مسجد که تحت کار قرار دارد نیز دیدن کرد.
والی ولایت بلخ در دیدار با رییس جمهوری افتتاح خط آهن آقینه را یک دست‌آورد بزرگ برای افغانستان خواند.
آقای نور گزارش از وضعیت عمومی این ولایت را به رییس جمهور ارائه کرده، گفت که به اثر سعی و تلاش مسوولان محلی، این ولایت از امنیت نسبی برخوردار است و دشمنان موفق به مختل ساختن نظم و امنیت بلخ نگردیدند. او افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی موفق به جلوگیری از موارد زیاد در اجرای پلان های شوم دشمن گردیدند.
او از کارکرد مسوولین محلی ولایت بلخ تشکری کرد و برای پیشبرد بهتر امور به آنان آرزوی موفقیت کرد.
رییس‌جمهور غنی در دیدار با شماری از زنان بلخ گفت که زن شخصیت دومی نیست و باید زنان افغان بدانند که شخصیت درجه اول و مساوی می‌باشند. او اضافه کرد که زنان در کشور با مشکلات جدی روبه‌رو اند، و این مشکلات باید طبقه‌بندی گردد و برای آنها راه های حل جست‌وجو شود.
او خاطر نشان کرد که از فیصدی حضور زنان در ادارات دولتی راضی نیست و ضرورت به همکاری و کمک بیشتر زنان احساس می‌شود تا کدرهای مختصص آنان در بخش‌های مناسب گماشته شوند.
رییس جمهور غنی گفت که به مناسبت هشتم مارچ، یک تخفیف ویژه برای زنان محبوس در نظر گرفته شده است و برنامه کاریابی برای زنان نیز روی دست می‌باشد که با عملی‌شدن آن فرصت های مناسب شغلی برای زنان مهیا می‌گردد.
رییس جمهور کشور با اعضای شورای ولایتی بلخ نیز دیدار کرد.
نخست داکتر افضل حدید رییس شورای ولایتی این ولایت، پیرامون موضوعات مختلف صحبت کرد. او از رییس جمهور خواست که به سرک ۱۷ کیلومتری ولایت بلخ، فابریکه کد برق و بازسازی گنبد روضۀ شریف توجه ویژه نماید. وی همچنان به نیازمندی‌های داخلی شورای ولایتی نیز اشاره کرد و خواهان توجه و رسیده‌گی به این خواست‌ها از جانب رییس‌جمهور کشور گردید.
رییس جمهوری در دیدار با علمای دینی بلخ گفت که تلاش حکومت برای مبارزه بافساد و غصب زمین به صورت جدی ادامه دارد و مبارزه ما با فساد سریع، اصولی و همراه با تدبیر خواهد بود. او نقش علما را در آگاهی رسانی در این زمینه‌ها برای مردم مهم دانست.
رییس‌جمهور کشور خطاب به بزرگان بلخ گفته است که کلید ثبات شما هستید و بزرگان ولایت بلخ نبض ثبات بلخ اند. او افزود که با افتتاح خط آهن آقینه یک قدم بزرگ در راستای تجارت و ترانزیت جهانی برداشته شده و اقدامات دیگر برای توسعه خط آهن صورت خواهد گرفت.
رییس جمهور کشور به مشکلات سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اشاره کرده، گفت که ما در این سال‌ها از سه انتقال سیاسی، امنیتی و اقتصادی عبور کردیم و سال گذشته برای ما سال بقا بود، با تمام تلاش‌هایی که دشمن به خرج داد، به اهداف شوم خود دست نیافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.