ضمیر کابلوف: افغانستان هیچ جایگزینی برای تجهیزات نظامی روسیه ندارد

گزارشگر:سه شنبه 16 قوس 1395 - ۱۵ قوس ۱۳۹۵

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در واکنش به اقدام پنتاگون مبنی بر جایگزینی بالگردهای روسی در این کشور گفت که افغانستان هیچ جایگزینی برای تجهیزات روسی ندارد.
وی افزود: مسکو تردید دارد که برنامه امریکا برای جایگزینی بالگردهای روسی در افغانستان با موفقیت اجرا شود زیرا افغانستان هیچ جایگزینی برای mandegar-3تجهیزات نظامی روسی ندارد.
چندی قبل وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که برای جایگزینی بالگردهای روسی “ام‌آی۱۷” ۵۳ فروند بالگرد پیشرفته امریکایی از نوع بلک‌هاوک “یو اچ ۶۰” را به ارتش افغانستان تحویل می‌دهد.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از کابلوف گزارش داد که امریکا برای آموزش خلبانان افغانستان برای پرواز با بالگردهای امریکایی بلک‌هاوک به چهار سال زمان نیاز دارد.
وی اظهار داشت: “آیا افغانستان زمان دارد که چهار سال انتظار بکشد؟ فکر نمی‌کنم زمان کافی در اختیار داشته باشد. به این دلیل است که افغانستان هیچ جایگزینی برای تجهیزات نظامی روسیه در آینده نزدیک ندارد البته اگر افغانستان به دنبال ارتش قوی و کارا باشد.
پنتاگون از کنگره امریکا خواسته بود که بودجه ۸۱۴ میلیون دلاری برای خرید هواپیماهای جدید از جمله ۳۰ بالگرد جنگی “ام‌دی ۵۳۰” و ۶ جنگنده “آی ۲۹” را تصویب کند.
این در حالی است که پس از تنش‌های روز افزون بین امریکا و روسیه، دولت واشنگتن در تهیه لوازم یدکی برای بالگردهای روسی در افغانستان دچار مشکل شده است.
از سوی دیگر، بالگردهای روسی نیروهای هوایی افغانستان اخیرا به دلیل عدم تعویض لوازم یدکی یا زمین‌گیر شده‌اند و یا هم دچار سانحه می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.